MOL wprowadza na polski rynek ok. 900 produktów spółki zależnej MOL Lubricants


Warszawa, 21.06.2018 (ISBnews) - MOL wzmocnia obecność w Polsce, wprowadzając na rynek portfolio ok. 900 nowych produktów (smarów i olejów) swojej spółki zależnej MOL Lubricants, podał koncern. Produkty będą dostępne poprzez sieć dystrybutorów w całym kraju oraz w ramach sieci Slovnaft Partner składającej się z 80 partnerskich stacji paliw w południowej Polsce.
"Dotychczas oferta MOL Lubricants nie była obecna na polskim rynku. Polska dystrybucja naszych produktów to kolejny krok w drodze do wzmocnienia naszej pozycji w regionie. Jako kluczowy producent olejów i smarów jesteśmy obecni na większości rynków europejskich. Polska gospodarka należy do największych w tej części Europy, dlatego wejście na ten rynek było dla nas oczywistym krokiem dla strategicznego wzmocnienia pozycji naszej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział dyrektor generalny MOL Lubricants Szabolcs Vida, cytowany w komunikacie.
Obszar działalności MOL Lubricants skupia się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej, ale eksport obejmuje również inne kraje europejskie, takie jak Niemcy i Włochy, a także kraje Europy Wschodniej, takie jak Ukraina czy Rosja. Firma jest także aktywna w tak odległych krajach jak Tajwan, Chiny i Wyspy Cooka. Koncern jest dostawcą środków smarowych samochodowych i przemysłowych oraz powiązanych z nimi usług na rynku węgierskim, słowackim i chorwackim. Poprzez swoją rozbudowaną sieć dystrybutorów jest obecny w niemal 50 krajach na całym świecie, a średnie przychody grupy z ogólnej sprzedaży markowych środków smarowych wynoszą ok. 130 mln euro rocznie. Importerem produktów MOL Lubricants jest spółka Slovnaft Polska należąca do Grupy MOL, wyjaśniono.
Nowe produkty są dostępne pod markami MOL, MOL Dynamic i MOL Essence.
"Pozytywne nastawienie do inwestycji w Polski rynek olejów smarowych potwierdza najnowszy raport POPiHN. Według ekspertów, rynek olejów smarowych osiągnął w 2017 r. wielkość 227 tys. ton, czyli odnotował wzrost 1,62% r/r. Sprzedaż samych olejów silnikowych w Polsce wyniosła 108 tys. ton, z czego sprzedaż olejów silnikowych do pojazdów ciężarowych wzrosła o 7,7% r/r" - przypomina MOL w materiale.
MOL Lubricants, spółka zależna należąca do Grupy MOL, należy do największych producentów i kluczowych dostawców środków smarowych w Europie Środkowo – Wschodniej. Firma jest właścicielem dwóch zakładów produkcyjnych oraz laboratoriów na Węgrzech i w Chorwacji, a także posiada 11 biur sprzedaży i 9 centrów logistycznych w całym regionie.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie.

(ISBnews)