Spółka w środowym komunikacie poinformowała o podpisaniu umowy z konsorcjum firm na rewitalizację tego odcinka. Zarządca infrastruktury wyremontuje m.in. około 8 km torów, obiekty inżynieryjne, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i infrastrukturę do obsługi podróżnych.

Inwestycja obejmie przebudowę peronów na stacjach Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce i Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Perony będą podwyższone do 76 cm, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą też wyposażone w elementy małej architektury – wiaty, ławki, gabloty informacyjne, zegary i nagłośnienie. Większy komfort i bezpieczeństwo zapewni podróżnym nowe oświetlenie peronów i dróg dojścia oraz oznakowanie stacji.

Po zakończeniu inwestycji składy pasażerskie będą mogły jechać tamtędy do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h - obecnie jadą 70 km/h. Podniesienie prędkości w ruchu kolejowym zapewni wymiana torów i 14 rozjazdów, które będą wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Zostaną również przebudowane sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace obejmą także remont czterech obiektów inżynieryjnych i budowę nowej nastawni z urządzeniami komputerowymi w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.

Rewitalizowany odcinek to część trasy Sosnowiec Południowy – Bukowno - Tunel. W Krajowym Programie Kolejowym koszt przedsięwzięcia pn. "Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd." oszacowano na ponad 200 mln zł i jest finansowane z budżetu państwa. Zakończenie prac zaplanowano na czwarty kwartał 2019 r.(PAP)

Reklama

autorka: Anna Gumułka