Bank Handlowy podtrzymuje cel ROE powyżej 10% w 2018 r.



Warszawa, 14.11.2018 (ISBnews) - Bank Handlowy podtrzymuje deklarację osiągnięcia w tym roku zwrotu z kapitału (ROE) na poziomie powyżej 10%. Bank oczekuje, że klientowska marża odsetkowa pozostanie na stabilnym poziomie do końca roku, poinformował prezes Sławomir Sikora. Na przyszły rok bank planuje wdrożenie nowej aplikacji mobilnej oraz ApplePay.

"Mamy 158 mln zł zysku za III kwartał i dotrzymujemy słowa w zakresie zwrotu z kapitału, który określiliśmy na 10%. Jest to pochodna dynamicznego rozwoju biznesu klientowskiego. Jeśli chodzi o klientów instytucjonalnych to jest to szybszy wzrost, niż spodziewaliśmy się" - powiedział Sikora podczas konferencji prasowej.

"Podtrzymam deklarację, by w tym roku ROE pozostało na poziomie powyżej 10%, co będzie wzrostem w porównaniu z ubiegłym rokiem i tym, czego oczekiwała od nas rada nadzorcza i akcjonariusze" - dodał.

ROE w trzecim kwartale br. wyniosło 10,2% wobec 7,4% rok wcześniej.

Bank poinformował, że najszybciej w tym roku rośnie akcja kredytowa w odniesieniu do klientów globalnych (wzrost o 13% r/r).

"Jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla klientów międzynarodowych. Ten wzrost to także pochodna decyzji niektórych banków o ograniczeniu lub wyjściu z biznesu w Polsce. Relatywnie najsłabszy wzrost zanotowaliśmy w SME, które nie są zbyt skłonne do inwestowania. Bankowość instytucjonalna rośnie w tym roku najwolniej, choć w tempie 5%, co jest i tak powyżej rynku" - zaznaczył.

Marża odsetkowa netto w III kw. wzrosła do 2,73% wobec 2,67% w II kw.

"Marża klientowska w 2018 roku raczej będzie stabilna, czynnikiem zmiennym jest marża z papierów wartościowych, których sprzedaż odgrywa istotną rolę w naszym banku - im więcej zrealizujemy zysków na papierach, tym będzie ona niższa" - powiedział Sikora.

W III kw. bank kontynuował akwizycję nowych klientów segmentu private banking i po raz pierwszy wyszedł z ofertą depozytów (oprocentowanych na 3%) dla tej grupy.

"Jesteśmy bankiem płynnym, ale chcieliśmy stworzyć warunki, w których klienci detaliczni czują się bezpieczni, biorąc pod uwagę sytuację na rynkach, stąd tak silny wzrost depozytów. Oferta przynosi efekty, bo zanotowaliśmy 11-proc. wzrost liczby klientów Citi Private Client i Citigold, a 96% klientów, którzy skorzystali z tej oferty mówi, że chciałoby budować długoterminową relację z Citi Handlowym" - powiedział prezes.

W przyszłym roku bank planuje wdrożenie nowej aplikacji mobilnej - z udziałem biometrii, i mobilnym tokenem do autoryzacji transakcji orz kontekstowymi ofertami produktowymi dla klientów.

"Już teraz mogę zapowiedzieć, że w styczniu 2019 roku otworzymy nowy rozdział, jeśli chodzi o aplikację mobilną. Będziemy ją implementować w dwóch fazach w Polsce. W pierwszej fazie to będzie moduł kredytowy, możliwość rozkładania zakupów na raty, związane z uproszczeniem i zautomatyzowaniem rozwiązania w postaci pożyczania pieniędzy. W drugim kwartale planujemy wprowadzenie rozwiązań wokół rachunku bankowego i Citi Special" - powiedział Sikora.

Bank planuje także wdrożenie Apple Pay do połowy przyszłego roku.

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie - najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r.

(ISBnews)