PKP Intercity przesunęły na 15 stycznia przyszłego roku termin otwarcia ofert w przetargu na 12 nowych elektrycznych pociągów - wynika ze zmian w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Kolejowa spółka ogłosiła przetarg na dostawę 12 fabrycznie nowych elektrycznych pociągów, tak zwanych EZT (elektrycznych zespołów trakcyjnych), wraz ze świadczeniem usług utrzymania, pod koniec grudnia ubiegłego roku. Wtedy wyznaczono terminem składania ofert na 20 lutego 2018 roku. Później termin ten kilkakrotnie przesuwano.

W ostatniej informacji o zmianie terminu, kolejowa spółka poinformowała, że zrobiła to na wniosek potencjalnych wykonawców. Zmiana terminu ma zapewnić wykonawcom niezbędny czas na przygotowanie ofert i zakończenie negocjacji z poddostawcami.

W ogłoszeniu o zamówieniu spółka informowała, że dostawy pierwszych dwóch pojazdów powinny odbyć się w terminie do 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, a dostawa kolejnych 10 ma nastąpić w terminie do 48 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, lecz nie wcześniej niż po zakończeniu 6-miesięcznej eksploatacji pierwszych dwóch pojazdów.

PKP Intercity posiada 20 składów EZT typu Pendolino, 20 składów typu Dart i 20 składów typu Flirt. Prędkość maksymalna Pendolino to 250 km/h, a Dartów i Flirtów - 160 km/h.

Reklama