Warszawa, 28.02.2019 (ISBnews) - Agora odnotowała 170 549 aktywnych prenumerat cyfrowych, czyli dostępów do serwisów internetowych i aplikacji Wyborcza.pl, na koniec grudnia 2018 r., podała spółka.
Od stycznia do grudnia 2018 r. grono prenumeratorów Wyborcza.pl zwiększyło się o kolejne 37 tysięcy. Liczba dostępów zakupionych w serwisach internetowych "Gazety Wyborczej" wzrosła o 31% w skali roku przy jednoczesnym zwiększeniu ARPU. Łącznie w całym 2018 r. użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji "Gazety Wyborczej". Dzięki temu w minionym roku już ponad 20% przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności, podano.
"Świetny wynik 'Gazety Wyborczej' w zakresie prenumerat cyfrowych na koniec 2018 r. to nie tylko imponujące liczby - to przede wszystkim stojący za nimi odbiorcy, którzy systematycznie korzystają z naszych treści. Każda wykupiona subskrypcja jest dla nas niezwykle ważna, bo nie dość że pozwala istnieć 'Gazecie Wyborczej', to jest też sygnałem, że w Polsce z tygodnia na tydzień rośnie liczba osób, którym sprawy publiczne i podstawowe wartości - demokracja, wolność słowa, tolerancja - nie są obojętne. Uważam, że sukces 'Gazety Wyborczej' to wspaniała wiadomość nie tylko dla całej branży wydawniczej i dziennikarstwa, ale również dla wszystkich świadomych obywateli" - powiedział wydawca "Gazety Wyborczej" Jerzy Wójcik, cytowany w komunikacie.
Zespół Wyborcza.pl stawiał w 2018 r. na budowę i podtrzymywanie długoterminowych relacji z odbiorcami - kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87% wszystkich aktywnych dostępów. W 2019 r. lojalizacja użytkowników będzie priorytetem w działaniach zespołu, stąd w ramach zmian w ofercie prenumeraty cyfrowej "Gazeta Wyborcza" zachęca użytkowników do korzystania z subskrypcji autoodnawialnych. Już w 2018 r. liczba transakcji automatycznych wzrosła o 79%. Zespół Wyborcza.pl intensywnie pracuje też nad zwiększeniem komfortu użytkowników podczas korzystania z serwisu oraz nad narzędziami do poprawiania efektywności biznesu subskrypcyjnego, m.in. w ramach projektu "Harmony" realizowanego dzięki dofinansowaniu z funduszu Google Digital News Initiative, wskazano także.
Średnio 6,93 mln osób miesięcznie odwiedzało w 2018 r. serwisy internetowe "Gazety Wyborczej" (wzrost o ponad 0,5 mln odwiedzających), co oznacza, że strony Wyborcza.pl otwierał co czwarty internauta w Polsce. W grudniu 2018 r. Wyborcza.pl odnotowała największy wzrost liczby użytkowników r/r - serwisy odwiedziło wówczas o 1,18 mln osób więcej niż przed rokiem. W IV kwartale 2018 r. "Gazeta Wyborcza" osiągnęła kolejne rekordy sprzedaży w zakresie prenumerat cyfrowych, poza odnowieniami dotychczasowych subskrypcji pozyskując kilkanaście tysięcy nowych prenumeratorów.
"Szczególne znaczenie ma dla nas kilkudziesięcioprocentowy wzrost odsłon dokonywanych w serwisach Wyborcza.pl przez naszych prenumeratorów - odnotowujemy ich już niemal 20 mln miesięcznie. O zaangażowanie i satysfakcję subskrybentów dbamy na poziomie redakcyjnym i marketingowym, a także uzupełniając ofertę o kolejne funkcjonalności, np. wprowadzone w lutym 2019 r. dostępy rodzinne, możliwość czytania 'drukowanej' 'Gazety Wyborczej' online czy dzielenia się odblokowanymi artykułami, a także udostępnienie aplikacji Wyborcza.pl wszystkim prenumeratorom" - dodała dyrektor ds. strategii i rozwoju online "Gazety Wyborczej" Danuta Breguła.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM.
(ISBnews)