Warszawa, 08.03.2019 (ISBnews) - Helios - z grupy Agora - planuje w tym roku otwarcie ok. 20 lokalizacji rozwijanych pod markami Papa Diego i Van Dog, poinformował prezes Agory Bartosz Hojka.
"W 2018 r. otworzyliśmy pierwsze lokale restauracyjne, a w 2019 r. zaprosimy klientów do kolejnych ok. 20 lokalizacji rozwijanych pod markami Papa Diego i Van Dog" - napisał Hojka w liście do akcjonariuszy.
Przypomniał ponadto, że Helios w tym roku rozpoczął negocjacje w kwestii rozwoju marki Pasibus.
Wcześniej Helios zawarła z dwom inwestorami indywidualnymi (Piotrem Grajewskim oraz Piotrem Komórem) umowę inwestycyjną, której przedmiotem jest założenie nowej spółki i współpraca stron w ramach tego podmiotu. Celem spółki będzie opracowanie koncepcji, stworzenie, prowadzenie oraz rozwijanie (głównie poprzez budowę marek własnych) sieci około 45 punktów gastronomicznych, które będą zlokalizowane w Polsce, w centrach handlowych lub jako samodzielne lokale.
W połowie lutego ubr. UOKiK wydał zgodę na dokonanie koncentracji, polegającej na utworzeniu przez Helios wraz z dwiema osobami fizycznymi wspólnego przedsiębiorcy joint venture w segmencie gastronomicznym.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.
(ISBnews)