Polski Koszyk chce rozpocząć w 2020 r. przygotowania do debiutu na NewConnect, podała spółka. Firma planuje mieć w ofercie 27 tysięcy produktów do końca br., a po kolejnym roku 50 tysięcy.





"Sukces biznesowy oznacza potrzebę inwestycji w jeszcze bardziej zaawansowane narzędzia IT oraz - mimo że działamy w bardzo efektywnym modelu biznesowym z transportami od dostawców just-in-time - zwiększa zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. Niewykluczone, że już w przyszłym roku rozpoczniemy prace nad debiutem giełdowym. W pierwszym kroku planujemy wejście na rynek NewConnect" – powiedział wiceprezes spółki Polski Koszyk Robert Chojnacki, cytowany w komunikacie.

Filarem wzrostu obrotów Polskiego Koszyka ma być nie tylko sprzedaż w Polsce, ale również za granicą.

"Dynamizujemy ekspansję zagraniczną. Umożliwimy jeszcze w tym roku korzystanie z naszego sklepu klientom z większości krajów świata. Już teraz sprzedaż zagraniczna zbliża się do 10% obrotów, a logistyka - szczególnie w Europie - nie jest dużym wyzwaniem" - powiedział prezes Piotr Kondraciuk, także cytowany w komunikacie.

"W każdym miesiącu 2018 roku w segmencie B2C notowaliśmy wzrosty sprzedaży rzędu 100-200% w ujęciu rok do roku, dzięki czemu już w grudniu przekroczyliśmy próg rentowności. Pierwsze miesiące bieżącego roku wyglądają równie dobrze. Sukces Polskiego Koszyka to efekt najlepszego na rynku wypełniania potrzeb konsumentów dzięki unikalnemu połączeniu kompetencji. Nasz zespół to specjaliści od handlu i logistyki, ale przede wszystkim od IT. Jesteśmy firmą technologiczną, która ma w ofercie więcej produktów niż hipermarket, szerszą ofertę produktów ekologicznych niż wyspecjalizowane w tym obszarze sklepy, a także pełen zakres produktów delikatesowych oraz wyrobów małych lokalnych dostawców, a wszystko to w atrakcyjnych cenach. Nasza oferta już teraz jest też najszersza na rynku e-grocery" - dodał Kondraciuk.

Polski Koszyk ma w ofercie 23 tys. produktów, podczas gdy w dyskontach jest to 3-6 tys. produktów, a w sklepach wielkopowierzchniowych 17-19 tys. indeksów. W ofercie polskikoszyk.pl znajduje się ponad 3 tys. produktów ekologicznych (przynajmniej dwa razy więcej niż w dużych e-sklepach lub hipermarketach), a także szeroki asortyment od małych lokalnych dostawców, dostępny w stałej ofercie, podano także.

Polski Koszyk to właściciel e-sklepu polskikoszyk.pl, który łączy wiele innowacyjnych i nowatorskich rozwiązań technologicznych i logistycznych z niespotykaną na rynku szerokością oferty i zasięgiem dostawy (większość krajów świata od 2019 roku). Historia Polskiego Koszyka sięga roku 2014, a e-supermarket polskikoszyk.pl działa od kwietnia 2016 roku. Spółka w całości należy do polskich inwestorów.

(ISBnews)