PKO BP wprowadził usługę tłumacza migowego online we wszystkich placówkach



Warszawa, 01.04.2019 (ISBnews) - PKO Bank Polski we współpracy z Migam "RKPK" Sp. z o.o. s.k.a. wprowadził usługę polskiego tłumacza migowego online we wszystkich oddziałach i agencjach banku, podał PKO BP.

Do komunikacji potrzebny jest telefon z systemem Android i dostępem do internetu, za pośrednictwem którego klient łączy się z tłumaczem języka migowego, zapewnionym przez bank. Usługa tłumacza online jest dostępna w godzinach pracy oddziałów. Tłumaczenia odbywają się jako video rozmowy. Tłumacz pośredniczy w kontakcie klient - doradca i tłumaczy język migowy na polski mówiony i odwrotnie.

"Mamy nadzieję, że dzięki naszej usłudze osoby głuche będą mogły w wygodny sposób korzystać z takiej formy komunikacji z doradcą. Naszym celem jest zaoferowanie jakości obsługi na takim samym poziomie wszystkim klientom i postrzeganie banku jako instytucji przełamującej bariery, nastawionej na nowoczesne technologie" - powiedział Marcin Izdebski z departamentu usług cyfrowych PKO BP, odpowiedzialny za wdrożenie projektu.

Na spotkanie z udziałem tłumacza polskiego języka migowego online nie trzeba wcześniej się umawiać.

"Szacuje się, że kilkaset tysięcy osób w Polsce, to osoby z dysfunkcją słuchu. Ojczystym językiem głuchych Polaków jest Polski Język Migowy, który ma odrębną od fonicznego języka polskiego gramatykę i składnię" - podano.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 324,25 mld zł na koniec 2018 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.

(ISBnews)