Mobilna komunikacja z mieszkańcami udostępniona przez Centrum Zarządzania Kryzysowego we Wrocławiu bazuje na teleinformatycznym systemie do komunikacji masowej SISMS. Użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia w postaci SMS-a, e-mailu oraz SMS-a Cloud, czyli multimedialnych wiadomości na aplikację mobilną.

"Przygotowując model komunikacji Centrum Zarządzania Kryzysowego z mieszkańcami naszego miasta i biorąc pod uwagę dostępne statystki oraz badania, doszliśmy do wniosku, że jednym z najlepszych rozwiązań będzie komunikacja mobilna. Dotychczasowe metody ostrzegania i alarmowania rozszerzyliśmy na bardziej bezpośrednie i skuteczne" – mówił podczas piątkowej konferencji prasowej kierownik Centrum Zarządzania Kryzysowego we Wrocławiu Bartłomiej Bajak.

Jak tłumaczył, każdy może bezpłatnie zainstalować aplikację i zdecydować, w jakiej formie chce otrzymywać powiadomienia od wybranych nadawców.

"Dostępne są trzy funkcje: SMS, e-mail lub aplikacja BLISKO. W zależności od potrzeb użytkownicy mogą otrzymywać informacje na przykład z Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego Wrocławia, alerty bezpieczeństwa, w tym Child Alert, komunikaty służb porządkowych, powiadomienia o utrudnieniach w ruchu drogowym czy o brakach w dostawie wody i prądu" – wyliczał.

Reklama

Jak podkreślają władze magistratu, aplikacja to kolejny krok w realizacji strategii inteligentnego miasta, która polega na próbie wykorzystania nowych technologii z korzyścią dla mieszkańców.

"Nowoczesne miasto to miasto przyjazne mieszkańcom. W takim miejscu mieszkańcy mają wpływ na wiele codziennych spraw, ale przede wszystkim czują się bezpiecznie" – mówił dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego UM Wrocławia Wojciech Adamski.