Warszawa, 07.11.2019 (ISBnews) - Revolut ma ponad 7 mln klientów w Europie, w tym 750 tys. w Polsce, poinformowała spółka. Fintech obsługuje także 200 tys. firm, w tym 5 tys. w Polsce, a w przyszłym roku chce podwoić ten wynik, podano także.
"Revolut w Polsce to zarówno usługodawca, inwestor, jak i pracodawca. Liczymy, że w przyszłym roku uda nam się przekroczyć granicę miliona użytkowników w Polsce. Równolegle, chcemy rozwijać ofertę dla firm i zapracować na zaufanie polskich przedsiębiorców. W tym celu tłumaczymy aplikację firmową na język polski, udostępnimy klientom polskie numery kont i wprowadzimy support dla firm w języku polskim. Powstanie też 30-40 osobowy zespół w Krakowie, którego wyłącznym zadaniem będzie wspieranie polskich przedsiębiorców. Obsługujemy pięć tysięcy polskich firm. W przyszłym roku chcemy tę liczbę podwoić" - powiedział country manager Revolut w Polsce Karol Sadaj, cytowany w komunikacie.
Revolut latem tego roku w Polsce spotkał się z klientami w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu - w tych trzech miastach społeczności użytkowników są największe, liczą odpowiednio 150, 55 i 45 tysięcy osób - oraz Poznaniu, Trójmieście, Łodzi, Katowicach i Olsztynie. W wymienionych 8 miastach mieszka blisko połowa, bo 45% polskich użytkowników aplikacji.
Przedstawiciele firmy zadeklarowali, że do końca roku Polska będzie pierwszym krajem, w którym pojawi się wsparcie dla firm w lokalnym języku. Fintech udostępni też lokalną wersję językową aplikacji i strony oraz polskie numery firmowych kont. Ważną rolę w dostosowaniu oferty do lokalnych potrzeb odegrać ma nowy, liczący docelowo 30-40 osób zespół, którego zadaniem będzie wspieranie polskich firm.
Obecnie wśród klientów firmowych nad Wisłą dominują sklepy online, firmy IT, software house'y, ale pojawia się coraz więcej klientów z branż tradycyjnych, jak logistyka i transport.
"Liczymy, że wielu przedsiębiorców, którzy korzystają już z Revolut prywatnie, do testowania kont firmowych zachęci zniesiona opłata za podstawowe konto dla firm. W przypadku udanych testów, można w dowolnym momencie przejść na szerszy pakiet płatny, a w przypadku zmniejszonych potrzeb, z powrotem wrócić na pakiet darmowy. Stawiamy na maksymalną elastyczność, bo wiemy, z własnego doświadczenia, że niektóre potrzeby mają charakter sezonowy. My szykujemy się właśnie do sezonu świątecznego" - dodał Sadaj.
Revolut pracuje nad wdrożeniem kolejnych produktów i usług dla firm do swojej oferty, w tym funkcjonalności do zarządzania fakturami, wynagrodzeniami pracowniczymi, a także kompleksowej usługi akceptacji i rozliczeń płatności, podano także.
Revolut powstał w 2015 roku. Obsługuje w Polsce 750 000 klientów indywidualnych i 5 000 firm.
(ISBnews)