W 2018 roku konsumpcja alkoholu w USA zmniejszyła się trzeci rok z rzędu - wynika z badań IWSR Drinks Market Analysis. Portal CNN ocenia, że za taki obrót spraw "winić należy piwo".

W okresie od października 2018 roku do października 2019 roku - według firmy Nielsen - sprzedaż piwa produkcji krajowej spadła w Stanach Zjednoczonych o 4,6 proc. Zmniejszony popyt odnotowuje się również na rynku piw rzemieślniczych, w których reklamy browary przeznaczyły znaczne środki.

Dla pijących bardziej ciekawe są obecnie "nowe marki i kreatywne pomysły" na rynku alkoholowym - odnotowuje CNN. Wśród nich prym wiedzie wino w plastikowych puszkach. Jego sprzedaż wzrosła w USA w ciągu roku o ponad 70 proc.

Na popularności zyskują też przygotowane wcześniej koktajle alkoholowe. Rośnie też rynek whiskey i tequili.

Reklama

>>> Czytaj też: "Black Friday" i narzędzia do "wkręcania frajerów"? Marks by się ucieszył