"Lufthansa Innovation Hub, think-thank, który w niemieckiej grupie Lufthansa zajmuje się tematem innowacyjności, zebrała najbardziej nowatorskie podmioty na świecie w zakresie rozwiązań transportowych" - pisze wtorkowa "Rzeczpospolita".

Czytamy w dzienniku, że na liście znalazło się 150 firm, które stoją za rewolucją transportową, w tym również spółki z Polski – Hyper Poland i Blinkee.city. "Na uwagę zasługuje fakt, że w zestawieniu polscy inżynierowie znaleźli się w tak doborowym towarzystwie, jak choćby chiński internetowy gigant Baidu, podbijający kosmos projekt Elona Muska – SpaceX, czy francuska aplikacja do wspólnych przejazdów BlaBlaCar" - pisze gazeta.

"Uplasowanie się na liście Lufthansa Innovation Hub potwierdza spore zainteresowanie naszą technologią ze strony podmiotów z zagranicy" - komentuje na łamach dziennika Katarzyna Foljanty, dyrektor ds. rozwoju i współzałożycielka Hyper Poland. "Żywo interesują się nią operatorzy kolejowi z Europy oraz Azji. Nasze rozwiązanie wpisuje się w politykę rozwojową Lufthansy, która stawia na scalanie połączeń lotniczych i kolejowych na krótkich dystansach" - dodała w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Reklama

Gazeta pisze, że Hyper Poland "rozwija technologię kolei magnetycznej w oparciu o trzy etapy: magrail (300–415 km/h), hyperrail (600–1000 km/h) oraz docelowy hyperloop (1200 km/h)". "Na razie startup skoncentrował się na wersji magrail. To system kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, zarówno pociągi konwencjonalne, jak i pojazdy lewitujące magnetycznie mogą używać tego samego toru kolejowego wymiennie" - czytamy.

"Rzeczpospolita" podała również, że Blinkee.city rozwija usługi współdzielonej mobilności miejskiej, od niedawna we współpracy z bankiem ING. "W polskich miastach, ale także na rynkach szwedzkim, hiszpańskim, rumuńskim czy węgierskim oferuje elektryczne skutery i hulajnogi. Kooperuje także z wrocławskim startupem Vozilla w zakresie car-sharingu" - napisano w artykule.

>>> Czytaj też: Ceny prądu uwalniają się same. Co trzeci klient nie korzysta z taryf zatwierdzanych przez URE