Klienci Poczty Polskiej wydali ok. 425 mln zł na produkty sprzedawane w placówkach w 2019 r., podała Poczta. Sprzedaż prasy i książek to 25 proc. przychodu z działalności handlowej.

"Poczta Polska notuje stały wzrost sprzedaży produktów handlowych, które mają poprawić rentowność sieci placówek. Klienci wysyłają coraz mniej listów, dlatego operator pocztowy rozwija inne obszary biznesowe, by móc zapewnić wszystkim obywatelom dostęp do usług komunikacyjnych. Klienci na poczcie kupują coraz chętniej, a sięgają głównie po artykuły sezonowe, prezentowe i okolicznościowe, związane ze świętami. W 2019 najlepiej sprzedawały się: długopisy, książki i książeczki dla dzieci, baterie, słodycze oraz portfele" - czytamy w komunikacie.

Poczta coraz większy nacisk kładzie na ofertę wydawniczą. W ubiegłym roku sprzedaż prasy oraz książek stanowiła 25% przychodów z jej działalności handlowej. Hitem sprzedażowym w listopadzie i grudniu, a także w rankingu z całego minionego roku okazała się książka Olgi Tokarczuk "Bieguni". Oprócz beletrystyki klienci Poczty chętnie kupują książki o zdrowiu, podano również.

"W naszych placówkach klienci mogą skorzystać z bogatej oferty usług pocztowych i finansowych, a przy okazji kupić książkę, grę planszową, zabawkę lub upominek. Sprzedaż wydawnictw jest szczególnie ważna dla mieszkańców wsi i mniejszych miejscowości, gdzie nie ma wielu księgarń" - powiedziała rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, cytowana w materiale.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,5 tys. placówek.

>>> Czytaj też: Największy polski pracodawca rezygnuje z kilkuset etatów