Popularność chińskiej platformy e-handlowej nad Wisłą rośnie; jesteśmy dla niej jednym z trzech najlepszych rynków w Europie - pisze poniedziałkowy "Puls Biznesu".

Gazeta zauważa, że w polskim e-handlu od lat niepodzielnie króluje Allegro, które bez większych problemów odparło próby ekspansji ze strony amerykańskich konkurentów: eBaya i Amazona.

"Teraz ma jednak konkurencję poważniejszą. Jak wynika z danych Gemiusa, pod koniec ub.r. Polacy na smartfonach chętniej korzystali z mobilnej aplikacji chińskiego AliExpressu z grupy Alibaba niż z aplikacji Allego" - zauważa "Puls Biznesu".

Jak zwrócono uwagę, nie oznacza to jeszcze, ze Chińczycy przegonili wieloletniego lidera polskiego internetu - jeśli zaliczyć wszystkie urządzenia i realnych użytkowników, to Allegro miało w Polsce kilka razy więcej użytkowników. Chińska konkurencja jednak się umacnia.

"Polska jest dla nas jednym z trzech najlepszych rynków w Europie, a także jednym z najlepszych na świecie. Oczekujemy, że pozycja ta umocni się w nadchodzących latach przy dalszym utrzymaniu pozytywnego kursu polskiej gospodarki" - mówi "Pulsowi Biznesu" Gary Topp, szef AliExpressu w Europie Środkowej i Wschodniej.

>>> Polecamy: Biznes krytykuje opłatę cukrową. Podobnie było z zakazem palenia czy solariami