Warszawa, 16.03.2020 (ISBnews) - CDRL spodziewa się, iż skutki rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 będą miały istotny, negatywny wpływ na przyszłe wyniki i działalność, ale ryzyko po stronie łańcucha dostaw ocenia jako niskie, podała spółka. CDRL szacuje, że przychody ze sprzedaży w sklepach własnych w Polsce w I kw. br. będą mniejsze o co najmniej 30% w skali roku.



"W zakresie przychodów osiąganych ze sprzedaży, we wszystkich krajach, w których emitent prowadzi działalność, ze względu na wzrost liczby zachorowań i wydawane rekomendacje dotyczące ograniczania poruszania się, emitent odnotowuje znaczący spadek sprzedaży w sklepach stacjonarnych. W związku z decyzją polskiego rządu o zamknięciu galerii handlowych, spółka przyjmuje, że nie będzie uzyskiwać przychodów z tego kanału sprzedaży w okresie obowiązywania tych ograniczeń, a z dużym prawdopodobieństwem co najmniej do końca marca. Przyjmując takie założenie, emitent szacuje, że jego przychody w okresie do 31 marca 2020 r. uzyskiwane ze sprzedaży w sklepach własnych w Polsce będą mniejsze o co najmniej 30% w stosunku do poziomu przychodów ze sprzedaży w tym kanale dystrybucji w I kwartale 2019 r." - czytamy w komunikacie.



Spółka prowadzi intensywne działania promocyjne dotyczące rozwijania sprzedaży w obszarze e-commerce, który za rok 2019 stanowił ok. 10% sprzedaży w Polsce.



"W perspektywie całego roku, emitent spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych, jednak oszacowanie skali tego wzrostu w perspektywie do końca najbliższego kwartału, ani do końca bieżącego roku nie jest obecnie możliwe" - czytamy dalej.



Zdaniem spółki, wpływ na rozprzestrzenianie się koronawirusa COVID-19 na wyniki finansowe uzyskiwane przez podmioty jego grupy kapitałowej w pierwszym kwartale 2020 r oraz w dalszej perspektywie - do końca bieżącego roku, będą miały także inne jeszcze czynniki, takie jak czas trwania epidemii, dalsze ograniczenia administracyjne w funkcjonowaniu galerii handlowych oraz inne ograniczenia nakładane na przedsiębiorców i konsumentów, w tym w szczególności związane z możliwością swobodnego przemieszczania się.



"Spółka informuje ponadto, że w związku z tym, że wznowiona została produkcja w Chinach, a chińskie porty i kolej oraz fabryki w pozostałych krajach azjatyckich funkcjonują w standardowym trybie, ryzyko po stronie łańcucha dostaw emitent rozpoznaje jako niskie. Całość kolekcji wiosna-lato 2020 spółka posiada już w swoich magazynach, lub w drodze do magazynów. Kolekcja jesień-zima 2020 została zamówiona z dużym wyprzedzeniem, więc aktualne opóźnienie produkcji (obecnie 2 tygodnie) mieści się w marginesie czasowym akceptowalnym przez emitenta" - czytamy także.



CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.



(ISBnews)