Umowa została zawarta na lata 2008-2027. "Warszawa zleciła spółce Tramwaje Warszawskie pracę przewozową przekraczającą miliard wozokilometrów. Łączna wartość zlecenia to ok. 16,6 mld zł" - dodał Krajnow.

W umowie Tramwaje Warszawskie zobowiązały się natomiast do modernizacji infrastruktury oraz odnowienia taboru.

Miasto wymaga m.in. poprawy jakości świadczonych przez Tramwaje Warszawskie usług; nowoczesne tramwaje mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring i automaty biletowe oraz przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Miasto zaostrzyło także wymagania co do punktualności i niezawodności kursowania.

Reklama

W całym okresie trwania umowy Tramwaje Warszawskie zobowiązały się do zakupu 246 niskopodłogowych wagonów tramwajowych za blisko dwa miliardy złotych.

"Przetarg na zakup pierwszej partii 186 pojazdów (dostawa w latach 2010-2012), ma zostać ogłoszony niebawem. Będzie to największy tego typu przetarg w Europie" - poinformował Krajnow.

Dzięki umowie wyremontowane mają być liczne trasy tramwajowe m.in. wzdłuż ulic: Wolskiej i Al. Solidarności (odc. Cm. Wolski - Dw. Wileński), Broniewskiego, al. Jana Pawła II, Chałubińskiego, al. Niepodległości, Rakowieckiej (odc. Pętla Piaski - pętla Kielecka), Targowej i Zielenieckiej (odc. Dw. Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona).

Wyremontowana zostanie również trasa tramwajowa prowadząca z Ronda Starzyńskiego, przez most Gdański oraz ulice: Okopową i Towarową do pl. Zawiszy.

W ramach umowy planowana jest także budowa nowej linii tramwajowej łączącej węzeł Młociny z Tarchominem (przez most Północny). Według planów, tramwaje na tej linii będą kursowały z częstotliwością co dwie minuty, co umożliwi przewóz w ciągu jednej godziny sześciu tys. pasażerów w jednym kierunku.

Wśród planów jest też budowa dwóch kolejnych linii tramwajowych: wzdłuż ul. Krasińskiego oraz trasy łączącej Bemowo z ul. Kasprzaka. (PAP)