Do tej pory Liberty Direct sprzedawało polisy przez telefon i internet klientom indywidualnym. Rynek sprzedaży direct nie rośnie jednak tak dynamicznie, jak przewidywano, więc ubezpieczyciele szukają nowych sposobów na pozyskanie składek. Na przykład Liberty Direct poszukuje właśnie regionalnych konsultantów ds. ubezpieczeń. Wygląda na to, że przy wykorzystaniu systemu informatycznego chce w inny sposób pozyskiwać klientów. Spółka unika rozmowy na temat szczegółów nowego projektu.

- Zamieszczanie ogłoszeń ma związek z prowadzonymi przez firmę działaniami marketingowymi - odpowiada Rafał Karski, dyrektor marketingu w Liberty Direct.

Agent w dużym mieście

Z anonsów prasowych wynika, że spółka chce mieć konsultantów w siedmiu dużych miastach Polski, żeby mogli obsługiwać określone regiony kraju. Na przykład konsultant z Warszawy będzie musiał obsłużyć obszary województwa mazowieckiego i podlaskiego. Ich zadaniem będzie aktywna sprzedaż produktów ubezpieczeniowych wybranym partnerom biznesowym w danym regionie. Mają też współpracować i budować relację z pozyskanymi partnerami, a potem nadzorować jakość ich pracy. Do ich działań ma też należeć przeprowadzanie działań promocyjno-marketingowych obsługiwanych partnerów.

Eksperci pytani przez GP spodziewają się, że w ten sposób firma może chcieć pozyskać do ubezpieczenia floty samochodowe, czy to poszczególnych przedsiębiorców czy firm leasingowych. Byłaby to nowość, bo do tej pory oferta tego towarzystwa była kierowana tylko do klientów indywidualnych. Zaletą wejścia w ten kanał sprzedaży jest szybki wzrost przychodów ze składek. Wadą: duża liczba szkód.

Chodzi o szeroki zasięg

Innym tropem może być pozyskanie do współpracy partnerów biznesowych, np. sieci sklepów czy dealerów, którzy mogliby sprzedawać polisy przy wykorzystaniu systemu informatycznego Liberty, który umożliwia szybkie wyliczenie składki. Niewykluczone też, że w ten sposób Liberty poszukuje osób, które będą koordynowały sprzedaż za pośrednictwem multiagencji. To kolejny ruch tego operatora mający na celu poszerzenie kanałów dostępu do klientów. W grudniu tego roku spółka rozpoczęła współpracę przy sprzedaży polis z ING Bankiem Śląskim. Żadna ze stron nie zdradza jednak jej efektów, ostatnio zaczęto jednak mocniej promują to rozwiązanie dodatkową 10-proc. zniżką.