Wartość polskiego rynku oprogramowania dla biznesu została oszacowana przez IDC na 210,6 mln USD. To o 25 proc. więcej niż w 2006 r. Rynek ten wciąż rośnie i w 2012 r. jego wartość sięgnie 400 mln USD.
W 2007 r. do SAP należało aż 39,2 proc. polskiego rynku, co daje tej firmie pozycję zdecydowanego lidera. Po raz pierwszy w tej dekadzie zmienił się główny konkurent SAP, którym dotychczas był amerykański koncern Oracle. W 2007 r. większe od niego udziały w rynku zdobył krakowski ComArch, który osiągnął 8,6 proc. rynku i wyprzedził Oracle – 7,5 proc. rynku.
W ostatnich latach udziały Oracle w polskim rynku systematycznie maleją. W 2004 r. Oracle sprzedał oprogramowanie zapewniające mu 16,3 proc. rynku, ale w 2005 r. rozpoczął się dla tej firmy trend spadkowy – wynik zmniejszył się wówczas do 15,4 proc.
Liczącymi się dostawcami oprogramowania dla polskich przedsiębiorstw są też skandynawski IFS (6,4 proc.) oraz Microsoft (5,3 proc.).
Perspektywy dla dostawców aplikacji biznesowych są w Polsce dobre, mimo prawdopodobnego wzrostu gospodarczego w przyszłym roku.
Metodologia badań IDC jest nastawiona przede wszystkim na ocenę wyników dostawców rozwiązań IT dla dużych przedsiębiorstw.