Wartość polskiego rynku oprogramowania dla biznesu została oszacowana przez IDC na 210,6 mln USD. To o 25 proc. więcej niż w 2006 r. Rynek ten wciąż rośnie i w 2012 r. jego wartość sięgnie 400 mln USD.

W 2007 r. do SAP należało aż 39,2 proc. polskiego rynku, co daje tej firmie pozycję zdecydowanego lidera. Po raz pierwszy w tej dekadzie zmienił się główny konkurent SAP, którym dotychczas był amerykański koncern Oracle. W 2007 r. większe od niego udziały w rynku zdobył krakowski ComArch, który osiągnął 8,6 proc. rynku i wyprzedził Oracle – 7,5 proc. rynku.

W ostatnich latach udziały Oracle w polskim rynku systematycznie maleją. W 2004 r. Oracle sprzedał oprogramowanie zapewniające mu 16,3 proc. rynku, ale w 2005 r. rozpoczął się dla tej firmy trend spadkowy – wynik zmniejszył się wówczas do 15,4 proc.

Liczącymi się dostawcami oprogramowania dla polskich przedsiębiorstw są też skandynawski IFS (6,4 proc.) oraz Microsoft (5,3 proc.).

Reklama

Perspektywy dla dostawców aplikacji biznesowych są w Polsce dobre, mimo prawdopodobnego wzrostu gospodarczego w przyszłym roku.

Metodologia badań IDC jest nastawiona przede wszystkim na ocenę wyników dostawców rozwiązań IT dla dużych przedsiębiorstw.

POL