Jeśli nie chcesz paść ofiarą marketingowych sztuczek, uważnie czytaj etykiety – radzi „Polska”. Firma Cadbury Wedel zmniejszyła ostatnio gramaturę swego sztandarowego wyrobu - Ptasiego Mleczka: zamiast 450 wkłada do pudełka 420 g cukierków. Tymczasem cena pozostała bez zmian: w zależności od sklepu wynosi ok. 12-14 zł. Tyle samo kilka tygodni temu kosztowało opakowanie zawierające 450 g.

- Zależy nam, by klient mógł kupić ulubiony produkt w tej samej cenie - mówi Marta Pokutycka, kierownik komunikacji z Cadbury Wedel.

Szczególnie dużo przykładów „odchudzania” można znaleźć w dyskontach i supermarketach.

Zmniejszanie ilości produktu w opakowaniu bez zmiany ceny to już prawdziwa plaga wśród producentów. Zjawisko znane jest w innych krajach świata i nosi nazwę downsizingu. Upodobali je sobie szczególnie producenci w USA, zwłaszcza w ostatnim okresie.

Reklama

Jak wynika z badań UOKiK, aż 78 proc. klientów, dokonując wyboru zakupów, kieruje się właśnie ceną. Tymczasem etykiety czyta zaledwie 19 proc. badanych.

Niestety takie działania są legalne.

POL