Firma Expert Monitor szacuje, że w III kwartale tego roku towarzystwa funduszy inwestycyjnych na reklamę w telewizji, radiu, gazetach, magazynach, kinach i na reklamę zewnętrzną wydały 1,08 mln zł (dane nie uwzględniają rabatów). To o niemal 79 proc. mniej niż w III kwartale 2008 r. W wydatkach na promocję widać jednak ożywienie, choć nieduże, w porównaniu z pierwszą połową 2009 r. Wtedy towarzystwa na reklamy wydały w sumie 1,2 mln zł. Wśród TFI w III kwartale najwięcej na promocję przeznaczyło Union Investment. Expert Monitor szacuje, że było to 252 tys. zł.
– Od ponad roku prowadzimy akcję informacyjną, której celem jest przekazanie prognoz rynkowych na najbliższe miesiące. Od czerwca zdecydowaliśmy się upubliczniać prognozy dodatkowo za pomocą telewizji i na łamach wybranych tytułów prasowych. Zaangażowane budżety są dość symboliczne i mają wyłącznie charakter wsparcia informacyjnego – mówi Anna Filipowska, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Union Investment TFI.
Firmy monitorujące rynek reklamy nie podają jeszcze pełnych szacunków o wydatkach TFI na reklamy w październiku i listopadzie. Rozmówcy Dziennika Gazety Prawnej z branży TFI zwracają jednak uwagę, że w IV kwartale widać ożywienie, jeśli chodzi o działania reklamowe poszczególnych towarzystw. – Wynika to z pewnością z poprawy nastrojów na rynku kapitałowym i powrotem klientów do inwestowania w jednostki funduszy. W większości reklamy mają jednak charakter wizerunkowy, nie produktowy – mówi Piotr Kuba, wiceprezes Skarbiec TFI.
W połowie listopada wizerunkową kampanię reklamową rozpoczął m.in. Pioneer Pekao, największe TFI w kraju pod względem wielkości aktywów. Kampania potrwa do końca grudnia. Reklamy firmy poza dziennikami, tygodnikami i internetem są emitowane m.in. w kinach.
Reklama