Wydatki na reklamę w telewizji wciąż są największe. W ubiegłym roku Internet – pod względem wielkości wpływów z reklam – wyprzedził radio. W tym roku przegoni prasę i outdoor – informuje „Rzeczpospolita”

Rynek reklamy w sieci jest już tylko o krok od przekroczenia psychologicznej granicy miliarda złotych. Już w przyszłym roku firmy wydadzą w Polsce na reklamę w sieci 1,13 mld zł, czyli o 36,3 proc. więcej niż w 2007. Do 2010 roku segment ten będzie rósł w tempie powyżej 30 proc. rocznie – za trzy lata jego wartość wyniesie 1,49 mld zł – szacuje ZenithOptimedia Group (ZOG).

Według polskiego oddziału Interactive Adversing Bureau (IAB), organizacji podliczającej wydatki na reklamę internetową na całym świecie, jeśli podliczy się także ogłoszenia drobne, reklamowe wpływy z Internetu przekroczą psychologiczną granicę 1 mld zł już w tym roku.

– Wszystko wskazuje na to, że możemy mówić o 35-proc. wzroście w pierwszym półroczu 2008 r., co jest dobrym prognostykiem dla całorocznych wyników – potwierdza Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Reklama

Według ZOG w tym roku reklamy w gazetach warte będą 778, outdoor – 708, a Internet – 827 mln zł.

Cały polski rynek reklamy – po odliczeniu rabatów dla reklamodawców – będzie w tym roku wart według ZOG 7,88 mld zł, a w 2010 r. zbliży się do 10 mld zł.

POL