- Zgodnie z planem w listopadzie kontynuowaliśmy październikową strategię rozwoju, dzięki czemu znacznie podnieśliśmy sprzedaż na całym świecie - mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. - Na wielu rynkach umocniliśmy pozycję zyskując większe udziały – dodaje.

>>> Czytaj też: "Mercedes-Benz wraca do Formuły 1"

Świetne wyniki Mercedes odnotował w listopadzie zwłaszcza w Chinach. Niemiecki gigant dostarczył na tamten rynek 8,7 tys. pojazdów osobowych, czyli 3 razy więcej niż w listopadzie 2008 r. Koncern ze Stuttgartu zdobywa rynek w Państwie Środka szybciej, niż jakakolwiek inna marka.

Rekordowe wyniki Mercedes zanotował również w rejonie Azji i Pacyfiku, gdzie w ciągu roku podwoił wyniki, sprzedając 17,3 tys. sztuk pojazdów. Rekord padł także w Australii, gdzie nabywców znalazło 1700 pojazdów, o 66 proc. więcej niż w listopadzie 2008 r.

Reklama

Sprzedaż samochodów na rozwijającym się rynku brazylijskim wzrosła o 81 proc., a w Indiach – o 25 proc. Nawet w nękanej kryzysem Rosji sprzedaż wzrosła o 3 proc., głównie dzięki nowej Klasie E, którą wybrało dwa razy więcej klientów, a także Klasie S, która osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Również w Stanach Zjednoczonych, wbrew ogólnym tendencjom rynkowym, sprzedaż samochodów Mercedesa wzrosła o 19 proc. do 16,8 tys. sztuk (w listopadzie 2008 r. było to 14,1 tys. sztuk). Dzięki temu Mercedes-Benz utrzymał wiodącą pozycję wśród marek niemieckich na rynku amerykańskim.

Wzrost sprzedaży Mercedes zanotował również na rodzimym rynku niemieckim. W listopadzie 2009 r. za naszą zachodnią granicą sprzedano 22,8 tys. sztuk pojazdów koncernu ze Stuttgartu, czyli o 3 proc. więcej wobec listopada 2008 r.

W Europie zachodniej z wyłączeniem Niemiec Mercedes sprzedał o 12 proc. więcej samochodów niż rok temu. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii podwoiła się do 6,2 tys. samochodów, podczas gdy we Francji wzrost wyniósł 2 proc., w Belgii 18 proc., a w Szwecji nawet 20 proc.

W Polsce Mercedes-Benz sprzedał w listopadzie 466 samochodów, co dało mu pozycję lidera segmentu premium.

ikona lupy />
Mercedes-Benz - sprzedaż z podziałem na regiony - listopad 2009 / Forsal.pl
ikona lupy />
Łączna sprzedaż Mercedesa w listopadzie 2009 / Forsal.pl