W 2007 r. przychody firm telekomunikacyjnych z usług telefonicznych dla biznesu stanowiły 38,4 proc. ich przychodów telefonicznych. W 2006 roku liczba ta wyniosła 35,5 proc., a w 2005 - 34,5 proc.

Liczba klientów biznesowych korzystających z usług telefonii stacjonarnej również rośnie. W 2007 r. stanowili oni 18 proc. wszystkich klientów, podczas gdy w 2006 r. było ich 17,5 proc., a w 2005 r. - 16,6 proc.

Zdaniem UKE, spada, choć bardzo wolno, udział Telekomunikacji Polskiej w łącznej liczbie abonentów biznesowych. W 2007 r. operator ten posiadał 86,6 proc. wszystkich klientów biznesowych, wobec 88,5 proc. w 2006 r. i 89 proc. w 2005 r.

Maleje także udział przychodów TP ze świadczenia usług telefonicznych dla biznesu na rzecz innych operatorów. W 2007 r. wyniósł 64,2 proc., wobec 69,09 proc. w 2006 r. i 73,8 proc. w 2005 r.

Reklama

W analizie wykorzystano cenniki operatorów, którzy w 2007 r. osiągnęli udział w rynku usług telefonicznych dla biznesu powyżej 1 proc. Przeanalizowano oferty: Telekomunikacji Polskiej, Telefonii Dialog, Netii, Tele 2, Telekomunikacji Kolejowej i GTS Energis.

T.B.,(PAP)