Jeszcze w październiku 2009 r. Google alarmowało, że co druga polska firma z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie posiadała nawet wizytówki w sieci. Przedsiębiorcy jednak szybko wzięli sobie do serca ostrzeżenia, że nieobecność w internecie oznacza stratę olbrzymiej rzeszy klientów i szybko nadrobili zaległości. W pierwszym kwartale bieżącego roku, Polska uplasowała się na piątym miejscu pod względem tempa przyrostu liczby małych i średnich spółek reklamujących się w Google oraz na pierwszym w regionie centralnej Europy – wynika z informacji „Pulsu Biznesu”.

Tak wielkie zainteresowanie reklamy w sieci to m.in. efekt skutecznej inicjatywy Google o nazwie „Internetowa rewolucja”. Amerykański gigant prowadzi intensywną kampanię informacyjną na temat narzędzi internetowej promocji, umożliwiając przy tym bezpłatne założenie własnej strony. W Polsce wciąż rośnie liczna ekspertów i agencji interaktywnych, które szkolą firmy w zakresie reklamy w sieci. Dowodów na jej skuteczność nie trzeba długo szukać – aż 40 proc. polskich konsumentów przed zakupem sięga do źródeł internetowych w poszukiwaniu informacji o wybranych produktach i ich dystrybutorach – podkreśla „Puls Biznesu”.

Więcej: "Puls Biznesu"