W piątek PZU informowało, że zgłoszono 20,6 tys. szkód powodziowych.

Spółka podała, że mobilne biuro PZU Pomoc znajduje się we wtorek w Szczurowej, w środę w Tychach, a w czwartek w Sandomierzu. Biura - jak podkreśla firma - ułatwiają ubezpieczonym w PZU mieszkańcom zgłaszanie szkód. "Oprócz mobilnego biura PZU na terenie całego kraju pracują mobilni eksperci PZU, szacujący szkody związane z powodzią. Na terenach szczególnie dotkniętych przez wielką wodę pracuje dwukrotnie większa liczba ekspertów" - napisał spółka.

"Wszystkim dotkniętym przez powódź klientom PZU przypominamy, że nie trzeba czekać na wizytę likwidatora, aby zabezpieczyć zalane gospodarstwo przed dalszym zniszczeniem. Kiedy wody ustępują, każdy, kto poniósł szkodę, może rozpocząć uprzątanie gospodarstwa. Powinien też podjąć inne działania, aby zmniejszyć rozmiar szkody. W celu ułatwienia oszacowania szkody warto wykonać dokumentację fotograficzną, a wszystkie zniszczone przez wodę ruchomości (meble, dywany, sprzęt domowy i inne) należy złożyć w jedno miejsce. Tak, aby można było oszacować wartość zniszczeń" - dodano.