Dzięki ofertom PZU i Tauronu w II kwartale tego roku w BM Alior Banku otwarte zostało ponad 25 tys. nowych rachunków. Tylko prywatyzacja Tauronu przyciągnęła w czerwcu do biura ponad 9,9 tys. osób. Więcej klientów pojawiło się jedynie w DI BRE Banku, gdzie przybyło niemal 15,6 tysiąca rachunków.
Ten największy w Polsce broker pod względem liczby rachunków na koniec czerwca miał ich 238,8 tys. W BM Aliora było ich 38,58 tys. Po 1,5 roku działalności znalazł się tuż za dziewiątym na rynku DM BOŚ (44,35 tys.), który również specjalizuje się w obsłudze inwestorów indywidualnych.
– Zakładamy, że do końca roku założymy około 4 – 5 tysięcy nowych rachunków maklerskich, pod warunkiem że w IV kwartale dojdzie do oferty publicznej akcji GPW. Wówczas biuro zakończy 2010 rok z 42 – 44 tysiącami rachunków – mówi Krzysztof Polak, dyrektor BM Alior Banku.
Tak duży przyrost liczby nowych klientów w czasie ofert prywatyzacyjnych szef BM Alior Banku wiąże m.in. z zintegrowaniem rachunku maklerskiego z kontem w Alior Banku.
Reklama
– Udział rachunków otwieranych w czasie oferty PZU i Tauronu za pośrednictwem platformy internetowej przez klientów banku, którzy umowę podpisywali za pośrednictwem kodu wysyłanego przez SMS, wyniósł ponad 50 procent – mówi Krzysztof Polak.
Teraz jeden z głównych celów brokera to aktywizacja nowych klientów i zwiększenie udziału w obrotach akcjami i prawami do akcji na GPW. Na koniec 2009 roku wyniósł on 0,42 proc., co oznacza, że obroty zrealizowane za pośrednictwem BM Alior Banku wyniosły 1,5 mld zł.
Na koniec tego roku ma on przekroczyć 1 proc.
– Jest parę obszarów produktowych, których rozwój pozwoli nam na konsekwentne dalsze zwiększanie udziału rynkowego. Sądzę, że jesteśmy w stanie w 2011 roku dogonić brokerów z udziałem na poziomie 2 proc. – dodaje szef BM Alior Banku.
Broker deklaruje jednocześnie, że usługę maklerską traktuje jak jedną ze standardowych usług banku i nie zamierza wprowadzać opłat za prowadzenie rachunku inwestycyjnego.
Możliwe jednak, że BM Alior Banku wyjdzie poza segment detaliczny, jako że rozważa rozpoczęcie działalności animatora. Nie ma za to w planach na najbliższy okres uruchomienia usług dla klientów instytucjonalnych.
ikona lupy />
Biuro Maklerskie Alioru przyciąga klienów jak magnes / Bloomberg