W okolicach dzisiejszego dworca zachodniego, wzdłuż Alei Jerozolimskich, poza nowym dworcem miały powstać dziesięciopiętrowe biurowce, o powierzchni użytkowej ok. 50 tys. metrów kwadratowych. Jak wyjaśnił rzecznik, dzisiejszy budynek dworca nie należy do PKP, więc byłby wyłączony z inwestycji. "Na dworcu zachodnim nie ma dużego ruchu - jest to stacja przejazdowa, natomiast do pociągów wsiada tam niewiele osób. Dlatego ma tam powstać nieduży dworzec" - wyjaśnił Kurpiewski.

Jednak w sytuacji, gdy zajmująca się dworcami spółka PKP SA zakończyła negocjacje z Nexity, rozpoczęcie inwestycji znacznie się opóźni. Kurpiewski wyjaśnił, że rozmowy zakończyły się, ponieważ nie przynosiły konkretnych ustaleń. Nie podał nowej daty rozpoczęcia prac. "Na razie zapraszamy do rozmów firmy, które mogą być zainteresowane tą inwestycją" - powiedział rzecznik.

Sprawa budowy nowego dworca zachodniego ciągnie się od ponad dwóch lat. PKP SA i Nexity podpisały porozumienie w tej sprawie w kwietniu 2008 r. Początkowo planowano, że prace budowlane rozpoczną się w 2010 r. Pierwszy etap inwestycji miał być oddany w 2012 r.

>>> Czytaj tez: Remont dworca Warszawa Stadion: prace ruszą na początku roku

Reklama

"W przypadku tej inwestycji nie ma presji czasu, ponieważ dworzec zachodni nie jest kluczowy ze względu na mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 r. Chcemy więc porządnie przygotować inwestycję, która będzie służyć kilkadziesiąt lat" - zaznaczył rzecznik.

Kolejarze szacują, że największą część ruchu podczas Euro 2012 przyjmie przebudowywany obecnie dworzec wschodni i przystanek Stadion, położony nieopodal Stadionu Narodowego. Prace na przystanku mają rozpocząć się i zakończyć w 2011 r. Trwa też czyszczenie dworca centralnego, który przed mistrzostwami przejdzie kosmetyczne poprawki.