Spółka nie ujawnia żadnych szczegółów rozmów. Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar uważa, że w grę wchodzą dwie firmy motoryzacyjne: hinduska Mahindra i chińska Chery.

Jak poinformował PAP rzecznik FSO, z końcem lutego odejdzie z fabryki około 1200 osób (spółka zatrudnia ok. 1800 pracowników), którym wręczono już w listopadzie 2010 r. wypowiedzenia.

W ubiegłym roku fabryka wyprodukowała 45 tys. aut i zespołów montażowych. W 2009 r. było to 60 tys., a rok wcześniej ponad 149 tys. sztuk.

Media informowały ostatnio, że FSO kończy w tym tygodniu produkcję Chevroleta Aveo. Model ten - poza niewielką liczbą zestawów do montażu Lanosa - to podstawowa produkcja zakładu. Rzecznik FSO nie odniósł się do tych informacji, powiedział tylko, że produkcja w zakładzie jest kontynuowana.

>>> Czytaj też: Ssangyong może być produkowany w zakładach FSO w Warszawie

Bugaj poinformował, że "obecnie trwają analizy zmierzające do ustalenia, które grunty (fabryki - PAP) będą sprzedawane, a które dzierżawione". "Do prowadzenia działalności operacyjnej spółce jest potrzebna połowa ze 110 ha, na których zlokalizowany jest Zakład Żerań" - dodał.

Produkcja samochodów w FSO ruszyła w 1951 r.