W II i III kwartale ubiegłego roku wydatki na reklamy w polskim internecie rosły o ponad 20 proc. r/r, wynika z raportu opublikowanego przez Wirtualnemedia.pl. W I i IV kw. minionego roku dynamika wzrostu nie przekroczyła 10 proc.

"Dynamika wzrostu rynku reklamy online, choć w ujęciu procentowym nie jest aż tak imponująca jak 2-3 lata temu, i tak oznacza, że około 60 proc. całego wzrostu na rynku mediowym w Polsce zostało wypracowane przez internet" - powiedział prezes IAB Polska Piotr Kowalczyk, cytowany przez Wirtualnemedia.pl.

W 2010 r. 45 proc. wartości rynku reklamy internetowej przypadało na reklamy graficzne. Na marketing w wyszukiwarkach (SEM) przypadło 30 proc. rynku, a na ogłoszenia - 17 proc. Udział reklamy e-mail utrzymuje się na poziomie 6 proc. Wcześniej swój raport nt. polskiego rynku reklamowego przedstawił dom mediowy Starlink. Według niego, w zeszłym roku wartość polskiego rynku reklamy internetowej wyniosła 1032 mln zł, po wzroście o 23,2 proc.