Nowy dworzec kolejowy Kraków Główny będzie usytuowany pod torami i peronami dzisiejszej stacji. Inwestycja o wartości 130 mln zł ma być gotowa w drugim kwartale 2012 roku. Będzie to jeden z najlepiej rozwiniętych węzłów komunikacyjnych w kraju, łączący wiele środków transportu.

Nowy dworzec będzie zintegrowany z przystankiem linii podziemnego tramwaju, parkingami oraz dworcem autobusowym, z którego odjeżdżają autobusy komunikacji miejskiej i dalekobieżnej. Specjalne pociągi będą go łączyć z lotniskiem Kraków-Balice.

Przestrzeń dla pasażerów obejmie 12 tys. metrów kwadratowych. W hallu głównym znajdą się m.in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, skrytki bagażowe, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki czy kioski prasowe. Na jednym z poziomów zaplanowano poczekalnię dla pasażerów, restauracje i sklepy.

Na początku kwietnia rozpoczął się kolejny etap budowy dworca w Krakowie. Prace obejmą przejście dla pieszych pod peronami, łączące część miasta od strony Galerii Krakowskiej z częścią od strony ul. Bosackiej. Będzie to wiązało się z utrudnieniami dla podróżnych, ponieważ prace te wiążą się z sukcesywnym zamykaniem poszczególnych wyjść z przejścia "Antresola" na perony nr 2,3,4 i 5.

Reklama

Nowy dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto dworzec zostanie wyposażony w nowoczesny system informacji wizualnej. Dla podróżnych zainstalowane zostanie WI-FI.

Inwestycja jest finansowana ze środków Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" Unii Europejskiej. Jest to jeden z trzech, obok Wrocławia i Gdyni, projektów tego typu finansowanych ze środków unijnych. Wykonawcą robót modernizacyjnych jest Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus SA.

Czytaj więcej o polskich dworcach:

>>> Coraz więcej dworców pięknieje. PKP lepiej wykorzystuje pieniądze niż drogowcy

>>> Przebudowa dworca Łódź Fabryczna ruszy jeszcze w tym roku

>>> Zobacz, jak będzie wyglądało nowe serce Poznania - Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Poznań Główny

>>> Najnowocześniejsze dworce świata - oto wzory dla PKP (ZDJĘCIA)

ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny w trakcie modernizacji (4). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny w trakcie modernizacji (3). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny w trakcie modernizacji (2). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny w trakcie modernizacji (1). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny: wejście wschodnie po modernizacji (2). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny: wejście wschodnie po modernizacji (1). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny po przebudowie (2). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny po przebudowie (1). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl
ikona lupy />
Dworzec Kraków Główny po przebudowie (3). Fot. materiały prasowe PKP / Forsal.pl