Spółka chce pozyskać z oferty do 100 mln zł brutto. Prospektem objętych jest do 9.326.400 istniejących akcji serii A i B, z czego 3.680.000 akcji serii A zostanie zaoferowanych inwestorom. 21 lipca nastąpi publikacja przedziału cenowego i ceny maksymalnej.

Zakończenie przyjmowania zapisów od inwestorów indywidualnych i budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych nastąpi 26 lipca, natomiast w dniach 28-29 lipca trwać będą zapisy w transzy instytucjonalnej. Przydział akcji oferowanych obu kategoriom inwestorów nastąpi 2 sierpnia, z założeniem, że ok. 80% trafi do instytucji, a ok. 20% dla indywidualnych. Debiut zaplanowano na sierpień.

Oferującym jest Mercurius Dom Maklerski. Wartość oferty może wynieść do 100 mln zł. Firma podała, że posiada 45% udział w rynku polskim, a na rynkach zagranicznych konkuruje z największymi podmiotami. Oferta produktowa AC dociera do ponad 30 krajów na całym świecie. W 2010 roku sprzedaż na rzecz kontrahentów zagranicznych stanowiła 56% przychodów AC ogółem.

Do kluczowych rynków zagranicznych AC należą m.in.: Niemcy, Rosja, Ukraina, Turcja, oraz Tajlandia. AC planuje dalszy systematyczny rozwój. "W latach 2011-2012 planujemy zainwestować ok. 35 mln zł w budowę i wyposażenie nowej hali produkcyjnej oraz ośrodka badawczo-rozwojowego. Sfinansujemy to głównie ze środków własnych, ewentualnie z niewielkiego kredytu" - powiedziała prezes spółki Katarzyna Rutkowska podczas konferencji prasowej.

Reklama

W 2010 roku AC osiągnęła przychody w wysokości 118,3 mln zł, co oznacza wzrost wobec roku 2009 o 11,4% (z 106,2 mln zł). Spółka odnotowuje stabilny poziom osiąganego wyniku zysku netto na poziomie 21 mln zł. Średnioroczny wzrost przychodów ze sprzedaży AC w latach 2005-2010 wyniósł 32%. Dzięki inwestycjom w 2011 r. zaplanowano wzrost przychodów do 136,3 mln zł i 22,0 mln zł zysku netto.

"Spółka ma spory zapas gotówki, więc nadal będzie kontynuować dotychczasową politykę dywidendową. Co oznacza, że w najbliższych latach, a na pewno za rok 2011, będziemy oddawać inwestorom 100% zysku netto " - zapewniła Rutkowska. Prezes AC dodała, że spółka nie planuje w najbliższych latach akwizycji, strategią pozostaje rozwój organiczny.