"W wyniku analizy strategicznej HSBC Bank Polska S.A. podjął decyzję o skupieniu naszej działalności na obsłudze klientów korporacyjnych i instytucjonalnych oraz na usługach asset management. Oznacza to niestety, że zaprzestaniemy świadczenia usług bankowości detalicznej, tj HSBC Premier i HSBC Advance, oraz usług bankowości dla mikrofirm Business Direct w Polsce" - podał bank w komunikacie.

HSBC wstrzymał zawieranie nowych umów dla klientów detalicznych i mikrofilm i rozpoczął program mający na celu pomoc w procesie rozwiązywania umów z bankiem i przenoszenia relacji do innych banków oraz instytucji finansowych. Centra relacji z klientami pozostaną otwarte do 28 października 2011 roku w celu obsługi procesu rozwiązywania umów.

Bank skupi się na obsłudze klientów korporacyjnych i instytucjonalnych, którym będzie oferował szeroki wachlarz usług z zakresu bankowości dla firm, bankowości inwestycyjnej i usług skarbowych. Będzie także kontynuować obsługę klientów funduszy HSBC.