W II półroczu roku obrotowego 2011 Belvedere przewiduje dalszy wzrost sprzedaży, porównywalny odnotowywanym od ponad roku. „W I półroczu 2011 grupa Belvedere odnotowała wzrost organiczny.

W Polsce (59,6% udziału w obrocie), sprzedaż w tym okresie wzrosła o +16% (+14,8% przy stałym kursie i zakresie). Udział grupy w rynku wódki zwiększył się w ciągu roku o 3,4 punktu i wyniósł 20,5% (w czerwcu 2011). Jest to zasługą sukcesu, jaki odniosła nowa wódka Krupnik, która zajęła drugie miejsce w rankingu wódek w tym kraju, a jej udział w rynku wyniósł 11,2%" – czytamy w komunikacie.

Reklama

We Francji (29,3% udziału w obrocie), sprzedaż wzrosła o 3,9%, szczególnie dzięki spółce Vin France, która odnotowała w tym okresie dużą dynamikę wzrostu: 7,3%. W USA (2,7% udziału w obrocie) sprzedaż wzrosła wartościowo o 23,5% (+33,8% przy stałym kursie i zakresie), a ilościowo o 18%, zaznaczono w informacji.

"Jeśli chodzi o pozostałe kraje, w Danii (0,9% udziału w obrocie) odnotowano wzrost o 21%, natomiast na Litwie (4,7% udziału w obrocie), w Bułgarii (1,4 % udziału w obrocie) i w Brazylii (0,8% udziału w obrocie) wyniki w I półroczu były niższe odpowiednio o: -7,8%, -22,4% i -2,0%" - czytamy dalej. (ISB) sg/tom