Oznacza to spadek o 0,6 proc. w stosunku do poprzedniego roku. IGRZ zaznacza jednak, że w zestawieniu za ub.r. zabrakło danych z firmy Headz Marketing Partner.

"Przypomnę, że optymistyczne prognozy przewidywały wzrost na poziomie do pięciu procent, bardziej pesymistyczne mówiły o braku wzrostu" - powiedział prezes IGRZ Lech Kaczoń, cytowany w raporcie. IGRZ podał, że w całym ub. roku 18,6 proc. sprzedaży reklamy zewnętrznej zapewniły sieci handlowe hipermarkety i galerie, a 12,6 proc. - operatorzy telefonii komórkowej.

W samym IV kwartale na reklamę zewnętrzną wydano 159,13 mln zł, czyli 6,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Z tej kwoty prawie jedna czwarta przypada na sektor sprzedaży detalicznej, co wynika głównie z przedświątecznych promocji sieci handlowych, galerii i hipermarketów.