"Wartość rynku reklamy telewizyjnej utrzyma poziom z roku 2011 przy nadal ograniczonej widoczności i potencjalnej wysokiej zmienności rynku" - czytamy w informacji TVN. Grupa spodziewa się, wzrostu rynku reklamy internetowej na poziomie ok. 10 proc. z segmentem reklamy typu display o wysokiej jednocyfrowej dynamice wzrostu.

"Segmenty TV i Online Grupy TVN mają na celu utrzymanie swoich udziałów wartościowych w rynku i obronę rentowności" - czytamy dalej. W 2011 roku spółka miała 317,37 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 42,75 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1959,84 mln zł wobec 1925,13 mln zł.

W IV kwartale 2011 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej spadła o 5,8 proc. r/r i wyniosła 1053 mln zł, podała grupa medialna TVN powołując się na dane Starlink oraz szacunki własne.

W tym okresie przychody reklamowe grupy TVN spadły o 7,1 proc. do 372 mln zł, podała spółka w prezentacji dla inwestorów. TVN szacuje, że jego udział w polskim rynku reklamy TV w IV kw. wynosił 36,4% i był taki sam jak przed rokiem. Swój udział w rynku mógł, w tym okresie, zwiększyć Polsat (do 28% wobec 25,3% przed rokiem), wynika z przedstawionych danych. Spadał udział TVP a rósł - kanałów tematycznych i innych stacji.
W swoim raporcie TVN podał, że w 2012 r. wartość rynku reklamy TV może się utrzymać na poziomie z zeszłego roku,. Jednocześnie jednak spółka odwołała prognozy wskazując m.in. na pogarszające się otoczenie makroekonomiczne oraz niestabilne otoczenie rynkowe. TVN spodziewa się, że wartość polskiego rynku reklamy online wzrośnie w tym roku o 10 proc.

W 2011 roku spółka miała 317,37 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 42,75 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1959,84 mln zł wobec 1925,13 mln zł.