Nowak przyznał, że jeśli chodzi o projekty długofalowe, dla resortu dwoma najważniejszymi są: kolejnictwo i drogownictwo.

"Czyli poprawa zarządzania Grupą PKP, usprawnienie procesów inwestycyjnych w ramach Polskich Linii Kolejowych, usprawnienie wdrażania w przyszłości nowych rozkładów jazdy, prywatyzacja PKP Cargo, TK Telekom, Polskich Kolei Linowych, stworzenie sieci dworców PKP. To wszystko są rzeczy, którymi będziemy się zajmowali i już się zajmujemy. One będą miały swój finał w najbliższych miesiącach. A w niektórych wypadkach, chociażby programy inwestycyjne, do końca kadencji" - powiedział Nowak na konferencji prasowej po spotkaniu z premierem Donaldem Tuskiem.

Minister przypomniał, że zmianie uległy plany dotyczące projektu kolei dużych prędkości. "Zdecydowaliśmy się - przy wsparciu premiera - na zmianę strategii podejścia do inwestycji kolejowych. W dużej mierze będziemy kładli większy nacisk na rewitalizację i szybkie inwestycje odtworzeniowe, które w krótkim czasie dają lepsze efekty z punktu widzenia pasażera" - powiedział szef resortu transportu.

Podkreślił, że jeśli chodzi o jakość zarządzania w polskich kolejach, należy postawić pasażera w centrum zainteresowania kolei. "I to się staramy robić od pierwszych dni urzędowania" - zapewnił.

Reklama

Nowak zapowiedział też, że ma być "uczciwy do bólu" audyt z określeniem nowych terminów realizacji projektów autostradowych.

"Przed nami jest projektowanie nowej perspektywy budżetowej, to jest przygotowanie takiej komplementarnej wreszcie sieci dróg krajowych i autostrad w Polsce do 2020 r., dokończenie prac nad strategią transportu do 2030 r. i to wszystko się już w ministerstwie toczy" - dodał.

Nowak powiedział, że w kwestii budownictwa rozpoczęte zostały prace nad nowym kodeksem budowlanym.