Zawarta umowa dotyczy dystrybucji poprzez elektroniczne kanały sprzedaży. Jak wynika z komunikatu, w planach spółka ma osiągnięcie pozycji podmiotu oferującego asortyment instalacji wodnych: sprzedawanych obecnie systemów Aqualpress i Aqualpex, wężyków elastycznych Watersnake, a także instalacji polibutylenowej montowanej na wcisk.

- Potencjał rynku instalacji wodnych i grzewczych jest ogromny, szczególnie za naszą zachodnią granicą – komentuje cytowany w komunikacie Paweł Koś, prezes Global Trade SA. – O skali tego rynku świadczy istnienie 3,5 tys. kanałów sprzedaży internetowej w Polsce i aż 35 tys. w Niemczech. Zapotrzebowanie na instalacje rośnie, gdyż kryzys w budownictwie powoli jużmija, co jest coraz lepiej odczuwalne na rynku niemieckim, ale nie ma wpływu na prowadzone remonty i wymiany starych instalacji. Dlatego też wierzymy, że nasze towary znajdą tam odbiorców - mówi Koś.

Spółka stara się o zdobycie Certyfikatu DVGW Niemieckiej Izby Inżynierów na produkowane wyroby. Powinno to zwiększyć liczbę odbiorców na rynku niemieckim. Planowany budżet realizacji Planu rozwoju eksportu, w ramach którego spółka stara się o certyfikat, wynosi 406 tys. zł, z czego 50 proc. podlega dofinansowaniu.

Dzięki nowym inwestycjom i ekspansji na zagraniczne rynki Spółka ma zamiar do końca roku podwoić sprzedaż – do 20 mln zł, a w przyszłym roku wejść na parkiet główny GPW.

Reklama

W II kwartale 2012 roku rozpocznie sprzedaż grzejników aluminiowych sprowadzanych i poddawanych końcowej obróbce przez KS Maków oddział Auto Hit – inwestora, który w lutym przejął akcje Global Trade o wartości 2 mln zł. Jednym z efektów współpracy z inwestorem jest planowany zakup maszyny do produkcji rury instalacyjnej wielowarstwowej i rozpoczęcia jej produkcji w Polsce. Między innymi na to ma zostać przeznaczona kolejna emisja akcji - głosi komunikat.