Firma chce w połowie tego roku zadebiutować na NewConnect, a w ciągu dwóch lat przeprowadzić większą ofertę i przejść na rynek główny warszawskiej giełdy.

"Chcemy pozyskać 7-8 mln zł. Około 10% pozyskanej kwoty przeznaczymy na rozwój oraz badania, a ok. 90% na zwiększenie kapitału obrotowego" - powiedział dziennikarzom prezes Arkadiusz Wilusz.

Spółka nie podaje liczby oferowanych akcji, ale Wilusz zaznaczył, że obecni akcjonariusze (on sam oraz jego brat, który również jest członkiem zarządu) nie oddadzą kontroli.

"Nie chcemy oddawać dużego udziału w spółce. W ciągu dwóch lat chcemy przeprowadzić większą ofertę, która będzie połączona z przejściem na rynek główny" - zaznaczył Wilusz.

Reklama

Spółka liczy, że pozyskanie środków pomoże jej znacząco poprawić wyniki finansowe. Oficjalna prognoza zakłada, że w 2012 r. przychody wzrosną do blisko 30 mln zł wobec ok. 17 mln zł w 2011 r.

Zysk netto ma wynieść 2,25 mln zł wobec 0,81 mln zł w poprzednim roku.

"Wyniki za pierwszy kwartał pokazują, że prognoza jest konserwatywna i jeśli uzyskamy zastrzyk gotówki, to możemy ją przebić" - powiedział Wilusz.

Spółka produkuje i dystrybuuje różnego rodzaju sprzęt elektroniczny. Ocenia m.in., że jest liderem polskiego rynku krótkofalówek, a także telefonów dla seniorów.

Według jej szacunków, w 2011 r. jej udział w rynku telefonów dla seniorów wynosił 35% wobec po 32% zanotowanych przez głównych konkurentów: myPhone z notowanej grupy TelForceOne oraz Emporia.

W 2011 r. spółka sprzedała ok. 150 tys. telefonów i zakłada, że w 2015 ta liczba wzrośnie do ok. 470 tys. Wzrost ma zostać osiągnięty zarówno na rynku polskim, jak i przez zwiększenie eksportu. MaxCom chce wejść też na rynek telemedycyny i w III kw. uruchomi komercyjny projekt w tym obszarze.

Projekt ma być oparty na prostych urządzeniach za pomocą których można samemu wykonać podstawowe badania. Wyniki mogą być wysłane np. lekarzowi albo do centrum monitoringowego, które wychwyci nieprawidłowości.

Spółka deklaruje, że ma już część partnerów z którymi będzie współpracować przy tym projekcie a z kolejnymi (m.in. dużymi operatorami telekomunikacyjnymi) prowadzi zaawansowane rozmowy.