"W stosunku do wyniku za ten sam okres ubiegłego roku, gdy wartość sprzedaży wyniosła 192,6 miliona euro i przy porównywalnym zakresie, sprzedaż wzrosła o 3,2%. Po korekcie dotyczące różnic kursowych, wzrost ten wyniósł 6,3%. Przychody ze sprzedaży przed objęciem ich podatkiem akcyzowym wyniosły 116,3 mln euro, czyli w stosunku do wyniku za I kwartał 2011 r. wzrosły o 4,4% (6,3% przy stałym kursie)" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała, że w Polsce (62% obrotów) sprzedaż wzrosła o 4,3% (+9,5 przy stałym kursie). Bez podatku akcyzowego, wzrost sprzedaży sięgnął 10,7% (+16,2% przy stałym kursie).

Wódka Krupnik - numer jeden na polskim rynku - na koniec marca 2012 zdobyła 15,1% udziałów w rynku w ujęciu ilościowym. Na koniec marca 2011 r. marka ta miała 8,2% udziałów. W marcu 2012 r. sprzedaż wódki pod markami Grupy osiągnęła 22,6% udziałów w rynku.

"We Francji (26% obrotów) sprzedaż zmniejszyła się o 3,7% i jest to wynikiem spadku działalności Spiritueux (alkohole mocne), co z kolei jest związane ze wzrostem podatków od alkoholu, które weszły w życie 1 stycznia 2012 r. Wzrosła natomiast sprzedaż działalności Vins (wina), o 15% w stosunku do wyniku za I kwartał 2011" - czytamy dalej.

Reklama

W Stanach Zjednoczonych (3% obrotów) wzrost napędzany przez markę Sobieski jest nadal podobny jak w latach ubiegłych i wynosi 20,5% (15,4% przy stałym kursie). W Danii (1% obrotów), w I kwartale 2012 r. odnotowano bardzo znaczący wzrost działalności w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku, o 16,1%.

Na Litwie (5% obrotów) i w Bułgarii (2% obrotów), po raz pierwszy od początku międzynarodowego kryzysu finansowego, który mocno dotknął oba kraje, odnotowano znaczący wzrost (odpowiednio o 11,5% i 37,5), podano również.

"Wyniki ogółu naszych marek na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni, dowodzą, jak bardzo jesteśmy dynamiczni i skuteczni. Decydują również o randze i wartości naszych marek. Zamierzamy kontynuować realizację zapoczątkowanego pół roku temu planu, czyli zadbać o wzrost rentowności i oddłużenie Grupy, by znów była niezależna i mogła się swobodnie rozwijać" - powiedział dyrektor generalny Belvedere Krzysztof Tryliński, cytowany w komunikacie.

Spółka podała, że źródłem danych jest AC Nielsen. Dane skonsolidowane za I kwartał 2012 r. obejmują wszystkie działalności Grupy. Są one porównywalne z tymi, które zostały ostatnio opublikowane. Dane nie zostały poddane audytowi.