Wcześniej spodziewano się 1,9-proc. wzrostu. "Zredukowaliśmy wcześniejsze estymacje z uwagi na mało optymistyczne informacje płynące z rynku, dotyczące wartości wydatków reklamowych w pierwszym kwartale oraz prognozy gospodarcze mówiące o spowolnieniu wzrostu PKB, spadku eksportu, inwestycji i konsumpcji" - powiedziała dyrektor działu rozwoju badań DriveR w ZenithOptimedia Group Anna Marszalik-Kraszewska, cytowana przez Wirtualnemedia.pl.

Dodała, że zweryfikowano oczekiwania w stosunku do wpływu Euro 2012 na branżę reklamową. "Pierwotnie spodziewano się zwiększonej aktywności reklamodawców, ci jednak obcięli swoje inwestycje w obawie przed zbyt dużym nasyceniem reklamowym" - zaznaczyła Marszalik-Kraszewska. ZOG prognozuje, że wydatki reklamowe w TV spadną o 0,4 proc. Wartość reklamy internetowej ma wzrosnąć o 11,5 proc.