W rozmowie z PAP rzecznik prasowy wrocławskiego Urzędu Miasta Paweł Czuma nie chciał zdradzić szacunkowej wartości gruntu. Przyznał natomiast, że na ponad dwa miesiące przed ogłoszeniem przetargu zainteresowanie działką jest spore.

"Z opinii przedstawicieli mediów branżowych wynika, że jest to jedna z najatrakcyjniejszych działek budowlanych w Europie m.in. ze względu na znakomitą lokalizację i skomunikowanie. Plan zagospodarowania przestrzennego zakłada, że na tym terenie można wybudować m.in. galerię handlową - taki był zresztą właśnie pierwotny zamysł" - mówił we wtorek rzecznik.

Pomysł na budowę centrum handlowego przy stadionie narodził się w 2009 r. Wówczas to podpisano porozumienie, na mocy którego spółka należąca do Zygmunta Solorza-Żaka miała wybudować galerię, a zyski z tej inwestycji miały zasilać budżet piłkarskiego Śląska Wrocław, którego biznesmen jest większościowym udziałowcem.

Przy stadionie powstał wykop pod fundamenty, ale pod koniec listopada 2011 r. miasto zdecydowało się jednak wypowiedzieć umowę dzierżawy terenu. Było to związane z upływem terminu, który magistrat i spółka wyznaczyli sobie na decyzję w sprawie budowy galerii.

Reklama

Przed rozpoczęciem Euro 2012 wykop został uporządkowany i zabezpieczony, wysiano na nim trawę i rozciągnięto banner z siatki poliestrowej o wielkości 100 m na 100 m, na którym znalazło się m.in. logo UEFA i Euro 2012. Koszt prac porządkowych wyniósł ok. 3,4 mln zł.