Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na dokończenie budowy odcinka autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny - poinformowała PAP w środę rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus.

Dodała, że termin składania ofert mija 21 sierpnia.

Pod koniec maja GDDKiA zerwała umowę na budowę tego odcinka autostrady A4 i drogi ekspresowej S19 z firmą Radko. Przetarg, który został ogłoszony, dotyczy tylko odcinka autostrady A4.

Rarus zaznaczyła, że po zerwaniu umowy z Radko analizowano dwa rozwiązania: udzielenie zamówienia z wolnej ręki oraz tryb konkurencyjny, czyli przeprowadzenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. Ostatecznie zdecydowano o zastosowaniu trybu konkurencyjnego.

Nowy wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 8 miesięcy na dokończenie budowy odcinka A4. Pozostanie mu do wykonania na odcinku A4 niewielka część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni i prace wykończeniowe.

Jak podkreśliła Rarus, w ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu firma Radko zrealizowała zaledwie 49 proc. zakresu finansowego umowy, dotyczącej także odcinka drogi S19.

Konsorcjum firm ze spółką Radko, jako liderem budowało - za ponad 441 mln zł - ośmiokilometrowy odcinek tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa. W jej skład wchodzi odcinek autostrady A4 od węzła Rzeszów centralny do węzła Rzeszów zachód i fragment drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów zachód do węzła Świlcza. Partnerami Radko w tej inwestycji były firmy Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd Ltd. z Indii.

Powodem odstąpienia GDDKiA od umowy był brak płynności finansowej lidera konsorcjum, wiążący się także z zajęciami komorniczymi i zgłoszonym wnioskiem o upadłość firmy Radko.