Od dzisiaj Aerosvit lata tylko na 3 dalekich trasach: z Kijowa do Bangkoku, Nowego Jorku i Pekinu i 2 regionalnych: z ukraińskiej stolicy do Dniepropietrowska i Iwano-Frankiwska. Takie ograniczenie ma być tylko tymczasowe, na czas restrukturyzacji, do wprowadzenia letniego rozkładu lotów. Zdaniem ekspertów, Aerosvit nie ma szans na powrót na obsługiwane dotąd trasy ponieważ jego miejsce szybko zajmą inni przewoźnicy.

W ciągu 11 miesięcy zeszłego roku z usług tych ukraińskich linii skorzystały niemal 3 miliony pasażerów. Firma obsługiwała 80 tras i posiadała 29 samolotów.

>>> Czytaj też: IATA wykluczyła ukraińskie linie Aerosvit z systemu sprzedaży biletów

29 grudnia rozpoczęło się postępowanie upadłościowe. Wystąpił o nie sam Aerosvit. Oficjalnie firma jest zadłużona niemal wobec wszystkich, ekonomiści twierdzą jednak, że dochód jest skrzętnie ukrywany, a cała operacja ma na celu pozbycie się długów i przepisanie samolotów na inną linię, w której udziały ma także właściciel Aerosvitu Ihor Kołomojski. Chodzi o Międzynarodowe Linie Lotnicze Ukrainy, które od wiosny mają obsługiwać, między innymi, loty do Warszawy.

Reklama