Sprzedaż tych napojów w ujęciu wolumenowym będzie rosła średnio o 3 proc. rocznie i osiągnie w ciągu następnych czterech lat blisko 7,2 mld litrów.

Największy wzrost sprzedaży czeka wodę butelkowaną - do 2016 r. wartość jej sprzedaży osiągnie 4,1 mld zł wobec 3,2 mld zł w 2012 r. Natomiast spadek odnotuje rynek soków - średnio o ok. 2 proc. rocznie do 1,7 mld zł w 2016 r. Podobnie przedstawiają się trendy na rynku napojów gazowanych - według Euromonitora za cztery lata wartość ich sprzedaży wyniesie 4,4 mld zł, wobec 4,7 mld zł w 2012 r. przy czym wyjątkiem w tym segmencie rynku będzie cola.

Dominująca pozycja wody butelkowanej związana jest z jej niską ceną oraz spożyciem utrzymującym się poniżej średniej europejskiej. Rośnie też świadomość społeczna o jej właściwościach prozdrowotnych. Według Euromonitora do 2016 r. wydatki na wody funkcjonalne będą rosły o średnio 20 proc. rocznie.