"O 18% do 31,6 mln zł wzrosły w styczniu łączne przychody Grupy Redan S.A., właściciela marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket. Według wstępnych szacunków Grupa zrealizowała w tym okresie marżę handlową na poziomie 41%, czyli tylko o nieco ponad 1 p.p. mniej niż rok wcześniej" - głosi komunikat.

W styczniu szczególnie udana była sprzedaż w segmencie modowym, która poprawiła się o blisko jedną trzecią, podkreśla Redan. Początek roku był szczególnie udany dla części modowej. Sprzedaż odzieży oferowanej pod markami Top Secret, Troll i Drywash w styczniu br. wzrosła o 29% r/r do 17,4 mln zł.

"Wysoka dynamika przychodów w segmencie modowym wynika w dużej mierze z bardzo dobrej sprzedaży na rynkach zagranicznych" - powiedział wiceprezes spółki Bogusz Kruszyński.

W tym kanale w styczniu, licząc rok do roku, obroty niemal się podwoiły. Handel na rynku ukraińskim i rosyjskim zapewnia Grupie Redan już blisko jedną czwartą obrotów tego segmentu i systematycznie zwiększa się jego znaczenie.

Reklama

Stale bardzo duży wzrost przychodów notuje także segment e-commerce.

"Sprzedaż we wszystkich e-sklepach w Polsce i na Ukrainie w styczniu była także niemal dwa razy większa niż rok wcześniej, co oznacza utrzymanie tempa wzrostu w tym kanale sprzedaży na poziomie osiąganym w minionym roku" - czytamy dalej.

Kruszyński zwraca uwagę na przekraczającą 300% dynamikę wzrostu sprzedaży on-line na rynkach zagranicznych, choć na razie nie stanowią one znaczących udziałów w łącznych obrotach sektora fashion.

Znaczący wzrost obrotów segmentu modowego został okupiony tylko nieznacznym pogorszeniem poziomu marży, która w styczniu r/r spadła o 2 pkt proc. do 44%. „To głównie efekt prowadzonych wyprzedaży, które dominowały w tym miesiącu" - tłumaczy wiceprezes Redanu.

W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec stycznia 2013 r. funkcjonowało 224 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,3 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 10% r/r.

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w styczniu 2013 r., zwiększyły się o 7% r/r do 14,2 mln zł. Szacunkowa marża handlowa wynosiła blisko 38% i była niższa o 1 pkt proc. od marży ze stycznia 2012 r. Sieć TextilMarket na koniec stycznia składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. m2, co oznacza 10-proc. przyrost powierzchni handlowej r/r, podała też firma.

Grupa Kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na GPW. W 2012 r. spółka odnotowała 437 mln zł skonsolidowanych przychodów.