"FoodCare jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się krajowych producentów żywności. W 2012 r. motorami sprzedaży spółki z podkrakowskiego Zabierzowa były przede wszystkim: kultowa marka FRUGO, napój energetyczny BLACK oraz marka produktów deserowych Gellwe" - głosi komunikat.

Sprzedaż FRUGO przekroczyła w ub. r. 300 mln butelek. W tym czasie BLACK zyskał pozycję lidera w kategorii napojów energetycznych, z udziałami w rynku na poziomie 19% pod względem ilościowym (w sztukach). W grudniu po zakupie marki BLOW do portfolio napojów energetycznych FoodCare dołączył pierwszy w Polsce energetyk skierowany do kobiet. Obok BLACK Energy Drink i N-GINE jest to trzeci napój energetyczny produkowany przez koncern. Firma podkreśla, że oznacza to, iż FoodCare jest obecnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce.

"Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w 2012 r. udało nam się wypracować bardzo dobre wyniki finansowe. W dalszym ciągu stawiamy na dynamiczny rozwój portfela naszych produktów i ich zagraniczną ekspansję" - powiedział prezes i właściciel Food Care Wiesław Włodarski, cytowany w komunikacie.

Dodał, że firma prowadzi zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami handlowymi i zagranicznymi importerami. W 2013 r. planuje jeszcze silniej zaznaczyć swoją obecność na arenie międzynarodowej m.in. w rynku rosyjskim.

Reklama

Spółka odnotowała 30-proc. wzrost eksportu w 2012 r. w porównaniu do 2011 r. Obecnie przychody pochodzące z eksportu stanowią blisko 10% całościowych obrotów firmy i w 2012 r. wyniosły 64,3 mln zł. Flagowe marki FoodCare importuje dziś 38 krajów.