"(...) Zarząd spółki ocenia, że proponowana przez Wzywającego cena za jedną akcję odpowiada wartości godziwej spółki" - podał Próchnik w komunikacie.

„Z uwagi na niską wartość Wezwania (w przypadku maksymalnej liczby Akcji w ramach Wezwania, łączna cena tych Akcji wyniosłaby 164.699,90 PLN), kierując się zamiarem racjonalnego wydatkowania środków spółki, zarząd spółki nie zlecał podmiotom zewnętrznym żadnych opracowań, analiz ani opinii w związku z Wezwaniem" – podał Próchnik.

Eustis Company Limited w lutym ogłosił wezwanie na 265.645 akcji Próchnika, uprawniających do 265.645, tj. 0,09% głosów na walnym zgromadzeniu tej spółki. Cena w wezwaniu wynosi 0,62 zł za akcję.

Data rozpoczęcia zapisów została ustalona na 8 marca, zaś termin zakończenia zapisów na 21 marca 2013 roku.

Reklama

Pośredniczącym w wezwaniu jest Dom Maklerski BZ WBK.

Podmiotem dominującym wobec wzywającego jest Rafał Bauer, nowy prezes Próchnika, który obecnie pośrednio kontroluje 32,5 mln akcji Próchnika, stanowiących 11,5% kapitału tej spółki.

Wcześniej siedmiu akcjonariuszy Próchnika: Black Lion Fund, Kortowo Spółka z o.o., Karolina Mościcka-Bauer, Rafał Bauer, Rage Age International Holding Limited z siedzibą w Nikozji, Eustis Company Limited oraz fundusze inwestycyjne zarządzane przez Altus Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych zawarło porozumienie, którego przedmiotem jest prowadzenie wspólnej polityki wobec spółki, wspólne głosowanie na walnych zgromadzeniach oraz ustalenie zasad nabywania akcji spółki przez strony. W porozumieniu zostały też zawarte "regulacje na okoliczność ogłoszenia wezwania, do progu 66% w ogólnej liczbie głosów" na WZA Próchnika.

Próchnik podał, że na dzień ogłoszenia wezwania wszyscy członkowie porozumienia posiadają łącznie 186.171.455 akcji spółki, reprezentujące 65,91% kapitału zakładowego i uprawniające do wykonywania 186.171.455 głosów na walnym zgromadzeniu spółki, co stanowi 65,91% ogólnej liczby głosów.

Wzywający zamierza nabyć papiery wartościowe Próchnika w celu realizacji długookresowej strategii inwestycyjnej polegającej na kompleksowej rewitalizacji marki Próchnik oraz wykorzystaniu efektów synergii z prestiżową marką odzieżową Rage Age, a także obniżenie kosztów działalności poprzez wyeliminowanie powielających się wydatków na poziomie kosztów ogólnego zarządu, co pozwoli na poprawę efektywności i rentowności działania.

Efektem podejmowanych działań winna być odbudowa pozycji spółki na rynku mody męskiej, jak również skuteczne wejście na nowy rynek mody damskiej.

Próchnik S.A. jest spółką handlową z branży odzieżowej, zlecającą produkcję projektowanych przez siebie kolekcji firmom zewnętrznym. Specjalizuje się w produkcji odzieży męskiej. Po III kw. 2012 r. spółka wypracowała 14,65 mln zł przychodów i przyniosła 1,33 mln zł straty netto.