"Plany inwestycyjne Alma Market SA na 2013 rok zakładają otwarcie łącznie do ośmiu nowych lokali handlowych Delikatesy Alma, zlokalizowanych głównie w aglomeracji warszawskiej, Trójmieście i Krakowie. Dwa z tych lokali rozpoczęły już działalność handlową w marcu 2013 roku" - napisano w sprawozdaniu zarządu.

Na wynajem części z tych lokali spółka posiada już podpisane umowy najmu, a co do wynajmu pozostałych prowadzone są aktualnie negocjacje, podano także.

Według strony internetowej spółki, obecnie sieć delikatesów liczy 36 placówek w dużych miastach Polski, o łącznej powierzchni powyżej 80 tys. m2.

W 2012 r. uruchomiono 2 z 4 planowanych delikatesów, a otwarcia dwóch pozostałych zostały przesunięte na koniec I kwartału 2013 roku z uwagi na zmianę planowanych terminów przekazania tych lokali do adaptacji przez inwestorów, podkreśla firma.

"W listopadzie 2012 roku Alma Market SA otwarła również niewielki obiekt zlokalizowany w centrum Warszawy, prowadzący między innymi sprzedaż towarów pod nowym brandem Food&Joy, wprowadzanych na rynek począwszy od lipca 2012 roku poprzez sieć Delikatesów Alma" - czytamy dalej.

Projekty inwestycyjne w 2012 roku zostały zrealizowane w całości ze środków własnych. Na nabycie wszystkich rzeczowych aktywów trwałych w 2012 roku Alma Market SA wydała 16,4 mln zł, podano w raporcie.

"Wysokość nakładów inwestycyjnych na 2013 rok uzależniona jest od ilości przyjętych do realizacji projektów i szacuje się, że maksymalna kwota wydatków inwestycyjnych na wszystkie projekty nie przekroczy 25 mln zł. Planuje się, że sfinansowanie tych inwestycji nastąpi w oparciu o środki własne oraz kapitał dłużny" - napisała Alma Market.

Spółka poinformowała też, że poza poszerzaniem sieci delikatesów stacjonarnych, w tym możliwym ewentualnym rozwojem sklepów o mniejszych powierzchniach, zakłada się również dalszy stabilny rozwój kanału dystrybucji sprzedaży internetowej, podano w raporcie.

W raporcie zapowiedziano również, że spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska planuje otworzyć w 2013 roku do 10 nowych sklepów, a nakłady inwestycyjne na ten cel powinny wynieść około 3,6 mln zł.

"Zakłada się, że zostaną one sfinansowane w części wartości inwestycji kapitałem własnym, a w pozostałej części długoterminowym kredytem inwestycyjnym" - czytamy w dokumencie.

W 2012 roku Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska otworzyła 5 nowych sklepów pod marką Krakowski Kredens oraz zamieniła dwa stoiska na sklepy w centrach handlowych. Inwestycje sfinansowane zostały z wypracowanych nadwyżek finansowych spółki.

Aktualnie spółka posiada 43 obiekty handlowe.

Krakowski Kredens nie wyklucza również wejścia na rynki zagraniczne, zaznaczono w raporcie.

Grupa Kapitałowa Alma Market prowadzi działalność w następujących obszarach: sprzedaż detaliczna artykułów żywnościowych, sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia, sprzedaż hurtowa granulatów tworzyw sztucznych, folii, oraz pozostałych artykułów chemicznych w tym wyrobów z tworzyw sztucznych i chemikaliów, działalność w branży nieruchomości w zakresie obsługi nieruchomości i ich wynajmu, a także realizacji projektów developerskich.