Redan spodziewa się, że po spadku marży na sprzedaży w pierwszej połowie roku, druga połowa 2013 roku przyniesie jej wzrost w skali roku, ale w całym roku marża raczej nie ulegnie poprawie r/r.

"Wynik Redanu za 2013 rok będzie radykalnie lepszy niż w 2012 roku. Robimy wszystko, aby był zysk" - powiedział Kruszyński podczas konferencji prasowej.

Wiceprezes poinformował, że spółka zredukowała zamówienia na sezon wiosna - lato tego roku, w związku z czym nie będzie miała problemu nadmiernej liczby zapasów. Również na sezon jesień-zima Redan będzie mieć towar dostosowany do obecnych oczekiwań klientów tj. m.in. towary o niższej cenie początkowej.

"Zorientowaliśmy się w połowie ub. roku, ze istnieje duża rozbieżność pomiędzy naszą strategią, a tym, co działo się na rynku modowym. Spowodowało to, że dużą część towarów w ub. roku sprzedaliśmy po niższych cenach. Straciliśmy 5 pkt proc. marży. Przeceny były o kilka pkt proc. większe niż w poprzednim roku. Więcej towarów było na minus 70-80%" - powiedział Kruszyński.

Reklama

"Spodziewamy się, że w I połowie roku marże będą niższe r/r, a przeciwna sytuacja będzie w II połowie roku. Będziemy mieli lepszą cenę i liczbę towarów. To spowoduje, ze jesienią marże będą wyższe r/r. Zakładamy, że w całym roku marża raczej się nie poprawi"– powiedział Kruszyński.

Strata netto grupy Redan wyniosła 27 mln zł w 2012 r. wobec 3,5 mln zł zysku rok wcześniej.

W segmencie modowym strata brutto wyniosła 22,4 mln zł, głównie w związku ze stratą poniesioną na sklepach własnych.

Marża w segmencie modowym wyniosła 48,0% w 2012 r. wobec 53,3% rok wcześniej. Strata na sprzedaży wyniosła 8,2 mln zł wobec 1,8 mln zł zysku rok wcześniej.

"Łącznie na sklepach w Polsce straciliśmy ponad 20 mln zł w 2012 r. Na podstawowym biznesie realizowanym w sklepach własnych straciliśmy prawie 8 mln zł, w poprzednim zarobiliśmy 0,5 mln zł. Prawie 12 mln zł związane było z kolei z odpisami związanymi z restrukturyzacją tego kanału"- powiedział Kruszyński.

W segmencie dyskontowym Redan zanotował w ub. roku 1,3 mln zł zysku brutto wobec 9,2 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż sięgnęła 224,5 mln zł i była wyższa o 14% w skali roku. Marża wyniosła 39% i pozostała na takim samym poziomie, co w 2011 r. Wynik na sprzedaży sięgnął 5,7 mln zł wobec 11,3 mln zł rok wcześniej.

Grupa Kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na GPW.