Powstaną również trzy rozbudowane drogi kołowania, przystosowane do obsługi szerokokadłubowych samolotów wielkości Jumbo Jeta. Wartość inwestycji to 81 mln zł brutto.

- Lipiec jest miesiącem, w którym realizujemy największą liczbę operacji lotniczych, w tym odprawiamy najwięcej pasażerów w skali całego roku i to zarówno w ruchu regularnym, jak i czarterowym. W tym roku będziemy przygotowani na przyjęcie dużej ilości samolotów jeszcze lepiej niż dotychczas. Dzięki rozbudowie płyty postojowej na lotnisku w Pyrzowicach pomieści się prawie sto procent więcej statków powietrznych niż dotychczas, co znacząco poprawi możliwości operacyjne portu – mówi Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.

Na nowej płycie postojowej stacjonować będzie mogło jednocześnie trzynaście samolotów - dziesięć kodu C (wielkości Airbusa 320 czy Boeinga 737) i trzy kodu D (o gabarytach np. Boeinga 757) lub zamiennie siedem samolotów kodu C i pięć kodu D.

Rozbudowa płaszczyzny postoju samolotów w kierunku wschodnim wraz z modernizacją dróg kołowania to pierwsze i zarazem jedno z dwóch – obok budowy nowej drogi startowej - zadań realizowanych w ramach największej inwestycji w historii katowickiego lotniska. Projekt ten realizowany jest przy wsparciu środków unijnych z Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość dofinansowania wyniesie prawie połowę kosztów kwalifikowanych inwestycji.

>>> Czytaj również: Akumulatory w Dreamlinerach w naprawie. Teraz trzeba jeszcze przekonać pasażerów, żeby nimi latali